شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

تلاش برای اشتغال بهبود یافتگان از مواد مخدر و جذب مشارکت خیرین در دستور کار قرار گیرد

نظری گفت: تشکل های مردم نهاد، دستگاه های تخصصی و اقتصادی همکاری و هماهنگی لازم را در اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد در سالی که به نام رونق تولیدنام گذاری شده در برنامه کاری خود قرار دهند.

سیدمحمدکاظم نظری امروز در نشست کمیته تشکل های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد، تلاش برای جذب خیرین و مشارکت مردمی در کمک به کمپ های بهبود یافتگان را از برنامه های کاری این تشکل ها دانست و اظهار داشت: تلاش کنیم تا سهم مشارکت های مردمی و تشکل ها در این زمینه افزوده شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای توسعه کمی و کیفی فعالیت تشکل های مردم نهاد، همه دستگاه های اجرایی تخصصی باید برنامه و ایده های نو ارائه داده و امسال به ‏شکل عملی به این مقوله ورود پیدا کنند.

وی با تقدیر از تلاش یک ساله این کمیته، نتیجه بخش بودن فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر، کاهش معتادان و افزایش بهبود یافتگان را گواهِ عزم و مشارکت همه جانبه این کمیته و تشکل های مردم نهاد در حوزه مقابله با اعتیاد عنوان کرد و گفت: باید این روند به شکل علمی تر و به صورت میدانی تقویت شود

نظری تاکید کرد: در راستای بهبود یافتگان از اعتیاد باید کیفیت فعالیت ها و همکاری ها افزایش یابد و با استفاده از موضوعات ارشادی، مشاوره ای، کتاب و نشریات اقداماتی هم در نظر گرفته شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: پنج کمیته فعال در موضوع اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد در این استان فعالیت می کنند که کمیته تشکل های مردمی در مبارزه با اعتیاد از کمیته های موفق در سطح استان و کشور بوده است.

سیدناصر رضایی اظهار داشت: این کمیته در سال ۹۷ تعداد ۱۰ جلسه برگزار و ۴۶ مصوبه داشت که با تلاش هایی که به عمل آمد، ۴۲ مصوبه اجرا و ۴ مورد آن در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه این کمیته در سال جاری به دنبال ارائه و اجرای طرح های تحولی و فوق العاده با مشارکت تشکل های مردمی است، ادامه داد: دستگاه های تخصصی عضو این کمیته باید برنامه ها و ایده های نو ارائه دهند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد بهره گیری بیشتر در حوزه اطلاع رسانی و فضای مجازی برای جذب مشارکت خیرین در این حوزه را از دیگر برنامه ها در سال جاری اعلام کرد

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …