شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از ۱۷۹ کیلوگرم مواد مخدر در بردسکن

با تیراندازی ماموران انتظامی بردسکن محموله بیش از ۱۷۹ کیلویی مواد افیونی کشف شد.

 سرهنگ عباس نظافتی در این رابطه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قصد انتقال مقدار قابل توجه ای مواد مخدر توسط قاچاقچیان از طریق محورهای مواصلاتی شهرستان بردسکن پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بردسکن افزود:ماموران انتظامی شهرستان با همکاری اطلاعاتی پلیس  مبارزه با مواد مخدر استان در محورهای منتهی به شهرستان مستقر شدند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از رد زنی های گسترده به یک دستگاه سواری سمند در محور  بردسکن به سبزوار مشکوک و دستور ایست را برای این خودرو صادر کردند.

وی ادامه داد: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران و بدون توجه به فرمان ایست پلیس با سرعت بیشتری اقدام به فرار کرد که نهایتا ماموران با استفاده از قانون بکار گیری سلاح پس از چندین کیلومتر تعقیب و گریز خودرو را متوقف کردند.

سرهنگ نظافتی گفت: ماموران در بازرسی دقیق از خودرو مقدار ۱۰۱ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و ۷۷ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش را که به صورت ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود را  کشف کردند.

وی  اظهار داشت: این محموله مواد مخدر از استان های جنوبی کشور بارگیری و قصد انتقال آن را از طریق این محور به مشهد داشتند که با تیز بینی ماموران این فرماندهی شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی بردسکن عنوان کرد: دراین رابطه دو نفر قاچاقچی دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده و بازجویی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

وی گفت: یکی از ماموریت های مهم پلیس مبارزه با هر گونه حمل و نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلایای خانمان سوز در جامعه است و برخورد نیروی انتظامی دراین راستا محکم و قاطع و مستمر خواهد بود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …