شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

رسانه ها ظرفیت مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه های ارتباط جمعی، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ظرفیت مناسبی برای پیشگیری از معضل اعتیاد است.

سید ناصر رضایی اظهار داشت: می توان با هدایت، ارائه برنامه و تولید محتوا برای رسانه های ارتباط جمعی، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک بسیج عمومی در زمینه مقابله فراگیر با معضل اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرد.
وی افزود: بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از این ظرفیت ها برای پیشگیری از معضل اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نهادهای فرهنگی این استان می ‌توانند با کمک چنین ظرفیت هایی نقش بسزایی در ارتقای سطح دانش و آگاهی قشرهای مختلف مردم استان در زمینه آثار جبران ناپذیر مصرف مواد مخدر ایفا کنند.
رضایی عنوان کرد: سال گذشته بیش از پنج تن انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.
وی ابراز داشت: پارسال یک هزار و ۷۰۴ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر، ۳۶ باند تهیه و توزیع منهدم و ۳۴۰ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
رضایی گفت: ۱۱۴ منطقه آلوده کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۷ پاکسازی، یک هزار و ۱۸۵ خرده فروش دستگیر و ۲۵۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز از آنان کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: سال گذشته ۳۵ معتاد متجاهر در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد که برای درمان و ترک اعتیاد به کمپ های ویژه معرفی شدند.
رضایی افزود: پارسال برای ۴۰ معتاد بهبود یافته کهگیلویه و بویراحمد از طریق اعطای تسهیلات بانکی یا معرفی به مراکز کاریابی این استان شغل ایجاد شد.

 

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …