شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

افزایش مصرف ماری‌جوانا در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان هم به تبع کشور مصرف ماری‌جوانا مقداری افزایش پیدا کرده است.

سید ناصر رضایی افزود: بطور کلی یکی از ویژگیهای مواد مخدر تغییر در الگوی مصرف است.

وی اظهارکرد: با توجه به سهولت دسترسی، قیمت، شرایط سنی و جنسی و روحی و شرایط مختلفی که وجود دارد در هر دوره ای ماده ای مصرف بیشتری پیدا می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدتی است که در سطح کشور مصرف ماری‌جوانا و گُل در بین جوانان و نوجوانان بیشتر شده است.

رضایی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هم به تبع کشور مصرف ماریجوانا مقداری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر از نوع گُل در این استان کمتر از سایر نقاط کشور رواج دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خانواده آگاهی خود را نسبت به آسیبهای اجتماعی همچون مواد مخدر بالا ببرند و مراقب رفتارها، رفت و آمدهای، دوستان و زمان ورود و خروج فرزندان خود باشند.

رضایی بیان کرد: والدین فرزندان دبیرستانی و دانشگاهی خود را بیشتر مراقبت کنند و با توجه به نزدیکی به امتحانات فضایی را ایجاد کنند که بدون استرس و اضطراب درس بخوانند.

وی اظهارکرد: با مصرف همه مواد مخدر احتمال اعتیاد وجود دارد اما گُل قوی تر و خطرناک تر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: رسانه ها و مطبوعات می توانند در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه در زمینه پیشگیری از گرایش به مواد مخدر کمک کنند و خانواده ها را هوشمندتر نمایند.

به گزارش ایسنا، ۱۲ هزار معتاد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که کمتر از پنج درصد از این تعداد زنان هستند، مصرف و اعتیاد به تریاک با ۵۵ درصد به عنوان شایع ترین مواد مخدر در استان است و هروئین، ماری جوانا و شیشه در ردیف های بعدی این مواد پر آسیب قرار دارند.

 

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …