شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

انتقاد استاندار از عملکرد برخی دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر

استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از بهانه‌های برخی دستگاه‌های اجرایی در عدم انجام امور محوله، گفت: حضور مدیران در جلسات باید به نیت حل مشکل باشد با این ادبیات موجود مشکلات حل نمی‌شود.

اقبال عباسی ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات در محله‌های آلوده محیط را برای سوداگران در چند ماه اخیر ناایمن کرده است، گفت: نباید این روند در محلات آلوده افول پیدا کند، زیرا موجب فراهم آمدن حاشیه امن برای تهیه و توزیع‌کنندگان موادمخدر فراهم می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: جلسات هماهنگی برای رفع مشکل تشکیل می‌شود و نباید با فرافکنی و بهانه‌هایی مانند قانون و تبصره جلوی حل مشکلات را بگیریم؛ دستگاه‌های متولی تمام توان خود را برای حل مشکلات مناطق آلوده به‌ صورت ویژه بکار گیرند.

وی نقش رسانه‌ها را در فرهنگ‌سازی و ایجاد امید در منطقه آلوده شهرکرد بسیار مؤثر عنوان کرد و افزود: پروژه‌های بسیاری برای  حل مشکلات مردم این منطقه تعریف شده است که تاکنون ۵ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اختصاص پیدا کرده است، اما اگر این پروژه‌ها به هر دلیلی به نتیجه نرسد موجب ایجاد ناامیدی، اعتراض و استرس بازگشت به شرایط سابق در بین مردم این منطقه می‌شود.

لزوم بازآفرینی در غرب شهرکرد

عباسی با انتقاد از بهانه‌های برخی دستگاه‌های اجرایی در عدم انجام امور محوله، اظهار داشت: حضور مدیران در جلسات باید به نیت حل مشکل باشد و با این ادبیات مشکلات حل نمی‌شود؛ برای حل این مشکلات نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص حل مشکلات مالکیت اراضی مردم منطقه غرب شهرکرد و اراضی دانشگاه شهرکرد، خاطرنشان کرد: این موضوع باید توسط دستگاه قضایی حل و فصل شود تا مالکان بیش‌تر از این متضرر نشوند.

وی ادامه داد: لازم است برای بازآفرینی محله‌های منطقه غرب شهرکرد اعتبار بیش‌تری اختصاص پیدا کند و به معنای واقعی بازآفرینی انجام شود، اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در اسرع وقت تکلیف مرکز جامع سلامت و زمین چمن مصنوعی را مشخص کند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد همه‌جانبه با موضوع مبارزه با موادمخدر باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین باید برای اشتغال و معیشت مردم منطقه غرب شهرکرد که دارای مشکلاتی هستند نیز اقداماتی انجام شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …