شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۲هزار و ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در دو ماه گذشته ۲هزار و ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شده است.

 ارسطو ترکمان منش روز سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: ازاین میزان یکهزار و ۸۰۳ کیلوگرم در حوزه آبی و ۶۹۷ کیلوگرم در خشکی بدست آمده است.
وی بیان کرد: یکهزار و ۵۱۰ کیلوگرم از این مواد مخدر توسط پلیس، ۹۶۰ کیلوگرم دریابانی، ۱۱۲کیلوگرم نیروی دریایی سپاه در حوزه آبی خارگ و ۲۳ کیلوگرم شیشه در گلوگاه شهید صلاحی دشتستان کشف شده است.
ترکمان منش اضافه کرد: از دیگر کشفیات مواد مخدر در این مدت هشت هزار و ۲۵۰ لیتر مواد شیمیایی است که با توجه به خطر انبار کردن این نوع مواد انتظار می رود دستگاه قضایی نسبت به صدور احکام مصادره اقدام تا نماینده وزرات دفاع نسبت به تحویل و انتقال آن به خارج از استان اقدام کند.
وی کشف ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قرص اعتیاد آور ترامادول را از دیگر کشفیات مواد مخدر استان عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری امتحانات پایان سال این محموله با هدف توزیع در بین جمعیت جوان و نوجوان کشور وارد شده که با هوشیاری مجموعه انتظامی استان کشف شد.
ترکمان منش اضافه کرد: در این مدت هفت باند مواد مخدر منهدم، ۳۷۲ نفر متهم دستگیر، هشت دستگاه خودرو و چهار فروند قایق تندرو ۳۵۰ اسب بخار توقیف شده است.
وی بیان کرد: هچنین ۲۸۸ نفر از معتادان متجاهر کارتن خواب شامل ۱۶۲ نفر غیر بومی و ۱۲۶ نفر بومی و ۷۴ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: سال گذشته ۲۱تن و ۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به سال ۹۶، ۲۲ درصد افزایش نشان می دهد.
وی یادآور شد: میزان کشفیات در حوزه آبی در سال گذشته ۱۵ تن و ۱۲۵ کیلوگرم بود که نسبت به سال ۹۶، ۲۰۳ درصد رشد داشت.
ترکمان منش ادامه داد: سال گذشته ۵۲ باند کلان مواد مخدر در استان بوشهر منهدم شد.
استاندار بوشهر گفت: با توجه به خطر وجود این میزان مواد شیمیایی کشف شده در استان دستگاه قضایی هرچه سریعتر نسبت به صدور احکام قضایی اقدام کند.
عبدالکریم گراوند افزود: همچنین قایق های کشف شده در حوزه دریابانی نیز هرچه زودتر از طرف دستگاه قضا تعیین تکلیف و در اختیار حوزه دریابانی قرار گیرد.
وی گفت: برای پیشگیری از قاچاق برگزاری کلاس های آموزشی برای لنجداران در ارتباط با کالاهایی که می توانند وارد کنند، ضروری است.
گراوند همچنین بر ضرورت تهیه و ارائه برنامه های آموزشی با هدف پیشگیری در حوزه مواد مخدر تاکید کرد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …