شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

رشد ۲۹.۶ درصدی فوت بر اثر سوء مواد مخدر در کردستان

مدیر کل پزشکی قانونی استان  کردستان عنوان کرد : ۲۷ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۶ فوت شده اند که این آمار در سال ۹۷ ،  به ۳۵ نفر افزایش یافت و ۲۹.۶ درصد رشد داشته است.

غلامرضا همایون پور تعداد فوتی های ناشی از مسمومیت (الکل، سم، دارو و …) را هم در سال ۹۶،  ۲۳ نفر  عنوان کرد و گفت:  در سال ۹۷ این آمار به ۴۲   افزایش یافته که نشان دهنده رشد  ۹۰.۹ درصدی است.

او از افزایش ۲.۵ درصدی تعداد فوتی های ناشی از تصادف درسال ۹۷  نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد ۳۹۹ نفر بر اثر تصادف در جاده های درون شهری، برون شهری، روستایی و سایر راه ها فوت کرده اند که این آمار در سال ۹۷  به ۴۰۹ نفر افزایش یافته است.

مدیر کل پزشکی قانونی  ادامه داد: آمار فوتی های ناشی از تصادفات در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در جاده های درون شهری ۱.۹ درصد کاهش و در جاده های برون شهری ، روستایی و سایر راه ها ۳ درصد افزایش داشته است.

همایون پور افزود: تعداد مصدومان تصادف در سال ۹۶ شش هزار و ۹۴۹ نفر بودند  که این آمار در سال ۹۷ به هفت هزار و ۲۸۶ نفر رسید و نسبت به سال گذشته ۴.۸ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه تعداد مراجعین سرپایی نزاع در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۶.۵ درصد رشد داشته، یاد آور شد: آمار نزاع در سال ۹۶ در بین زنان و مردان یک هزارو ۵۴ مورد بوده اما در سال ۹۷ به یک هزارو ۷۰۷ مورد رسیده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کردستان با اشاره به اینکه ۸ نفراز  تعداد مصدومان حوادث کار در سال ۹۷  زنان بوده اند، ادامه داد: تعداد مصدومان حوادث کار در سال ۹۷،۳۴۵ نفر و در سال ۹۶، ۳۴۸  نفر بوده که  یک درصد  کاهش را نشان می دهد.

او درباره اجساد معاینه شده حوادث کار توسط پزشکی قانونی هم گفت: تعداد فوتی های ناشی از حواث کار  در سال ۹۶ ،۱۳  مورد و در سال ۹۷، ۱۸ مورد بوده است که نسبت به سال گذشته از ۳۸.۵ درصد رشد برخوردار بوده است.

همایون پور با اشاره به اینکه بیشتر اجساد معاینه شده سوختگی در سال گذشته در بین زنان با ۷ مورد بوده است، ادامه داد: اجساد معاینه شده سوختگی در سال ۹۶، ۱۰ مورد و در سال ۹۷، ۱۳  مورد گزارش شده است که  رشد ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کردستان خاطر نشان کرد: تعداد افراد غرق شده در سال ۹۶ ؛ ۱۸ نفر  و در سال ۹۷  به ۲۱ نفر افزایش یافت که  ۱۶.۶ درصد رشد داشته است.

او درباره تعداد افرادی که دچار گاز گرفتگی شده اند گفت: آمار این افراد در سال ۹۶ ، ۱۳ مورد و در سال ۹۷ به ۱۶ مورد افزایش یافت که رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد .

همایون پور همچنین افزود: در سال ۹۶ ،هفت نفر بر اثر برق گرفتگی فوت شده اند که این آمار در سال ۹۷، ۱۳ نفر بوده و نسبت به سال گذشته ۸۵.۷ رصد رشد داشته است.

او تصریح کرد: تعداد افراد فوت شده بر اثر سقوط از بلندی در سال ۹۶،۴۳ نفر  و در سال ۹۷،۳۳  نفر بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

گفت و گو: سحر ملایی

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …