شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۲ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی از کشف دو تن و ۱۰۱ کیلو و ۸۰۵ گرم انواع مواد مخدر در استان طی سالجاری خبر داد.

سرهنگ شمسعلی حقوردیان پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: از این مقدار حدود ۱۴۸۰ کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر صنعتی و بیش از ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع مرفین، هروئین، حشیش، تریاک و مشتقات آن بود.

وی با اشاره به دستگیری چهار هزار و ۱۷۱ نفر در زمینه مواد مخدر طی سالجاری در استان ادامه داد: از این تعداد سه هزار و ۳۴۶ معتاد متجاهر، ۷۰۵ نفر توزیع کننده و ۱۲۰ نفر قاچاقچی بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حقوردیان از انهدام ۲۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۲۰ باند تهیه و توزیع منهدم و ۵۰ دستگاه خودرو به ارزش بیش از پنج میلیارد، ۸۰۰ گرم طلا به ارزش ۳۲۰ میلیون، چهار ملک به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد و مقادیری وجه نقد از این افراد کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی در زمینه فعالیت فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی گفت: در هفتاد روز اخیر بیش از ۲۲۰ کانال رصد شده که مشخص شد ۷۷ کانال در کشور و ۳ کانال در دستان آذربایجان غربی فعالیت داشتند.

سرهنگ حقوردیان از کاهش نرخ اعتیاد در استان خبر داد و عنوان کرد: نرخ اعتیاد در سالهای ۹۰ تا ۹۴ حدود ۳.۳۹ درصد بود که با اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی این رقم در حال حاضر به ۲.۵ درصد تقلیل یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از ادامه برنامه سالم سازی محیط و برخورد با توزیع کنندگان خبرداد و خاطرنشان کرد: تاکنون چند واحد صنفی متخلف در این زمینه تعطیل و پلمپ شده است.

سرهنگ حقوردیان با تاکید بر اینکه نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کشفیات افرایش یافته است گفت: ایجاد ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان یکی از راه‌های مبارزه با مواد مخدر است که در این زمینه :۱۲۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر در طی سال جاری دستگیر شده‌اند.

وی یاد آور شد: فضای مجازی به مکانی امن برای قاچاقچیان تبدیل شده بود و سوداگران به دنبال خرید و فروش در این فضا بودند که با دستورات رهبری و فرماندهان اتتظامی دایره مبارزه با مواد مخدر فضای مجازی راه اندازی شد که ۲۲۰۰ کانال تلگرامی و اینستاگرامی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۳ کانال که در آذربایجان غربی در راستای مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی شده‌اند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …