شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از ۱۱۲ کیلو موادمخدر در مرزهای خراسان رضوی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از کشف بیش از ۱۱۲ کیلو مواد مخدر سنتی و صنعتی طی ۷۲ ساعت گذشته در حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد خبر داد.

سردار ماشاالله جان نثار گفت: بیش از ۱۱۲ کیلو مواد مخدر سنتی و صنعتی طی عملیات‌های جداگانه در حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد در ۷۲ ساعت گذشته کشف شده است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: در پی اشرافیت اطلاعاتی مرزبانان این فرماندهی در حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد مقدار ۵۷ کیلو و ۲۷۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک و ۷ کیلو و ۴۰۰ گرم از نوع حشیش را کشف و قاچاقچیان را در این رابطه دستگیر و روانه مراجع ذی‌صلاح کردند.

وی بیان کرد: طی یک عملیات دیگر مرزبانان سرزمین خورشید موفق به کشف ۴۷ کیلوگرم مواد افیونی متشکل از انواع شیشه، تریاک و هروئین شدند که در این رابطه نیز دو قاچاقچی موادمخدر دستگیر و برای پیگیری جرم به‌مراجع مربوطه دلالت داده شدند.

جان‌ نثار اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی تایباد نیز پس از دستگیری یک تبعه افغان از وی ۶۷۵ گرم هروئین فشرده که قصد عبور آن را از مرز به‌صورت بلعی را داشت، کشف کردند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مرزهای تحت الحفظ مرزبانان سرزمین خورشید اولین و محکم‌ترین سد برای جلوگیری از ورود موادمخدر به داخل کشور است و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر سرآغازی برای ساختن جامعه‌ای سالم و عاری از معضل شوم اعتیاد است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …