شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۳۲ مرکز ترک اعتیاد در آذربایجان غربی تعطیل شدند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ۱۲۷ مرکز ترک اعتیاد در استان آذربایجان غربی، ۳۲ مرکز به دلایل شخصی و یا تخلف تعطیل شدند.

غفارزاده در سی و یکمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛ به مسئله ششم امنیت اقلام راهبردی و اساسی که در درجه اول، غذا و دارو است اشاره کرد و گفت: باید تولید داخلی کشور طوری شکل بگیرد که تحت هیچ شرایطی در زمینه تغذیه و دارو دچار مشکل نشود.

وی افزود: خروج دارو از شبکه رسمی توزیع آن، خط قرمز معاونت غذا و دارو است و با بررسی و کنترل‌هایی که در مبادی ورودی به عمل می آید، مشخص شده که سهم بیشتری از قاچاق دارو منبعث از سایر استان‌های کشور است که باید اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و خروجی استان با همکاری ارگانهای انتظامی افزایش یابد.

معاون غذا و داروی استان آذربایجان غربی در زمینه نظارت بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد هم گفت: از ۱۲۷ مرکز ترک اعتیاد در استان آذربایجان غربی، ۹۵ مرکز فعال است که سایر مراکز به دلیل شخصی و تخلف تعطیل شدند.

وی ادامه داد: در نتیجه بازدیدهای سال گذشته تا کنون کارشناسان معاونت غذا و دارو از مراکز ترک اعتیاد، ۴ مرکز قطع سهمیه دارو، ۴ مرکز حذف یک شیفت کاری، ۱۲ مرکز کاهش سهمیه و۲ مرکز نیز ابطال پروانه شده‌اند.

غفارزاده با اشاره به فرآیند تولید الکل در کارخانجات استان جهت مصارف صنعتی اظهار کرد: اقدامات نظارتی و کنترلی این معاونت در شبکه تولید و توزیع و راه اندازی سامانه صدور فاکتور برای الکل صنعتی شکل گرفته است.

وی در خصوص افزایش بازدید از داروخانه های استان نیز گفت: تعداد داروخانه‌های فعال (دولتی و خصوصی) در استان ۴۰۸ مورد است و که در سال گذشته ۱۹۰۵ مورد بازدید از این مراکز انجام گرفته است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …