شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

آسیب اعتیاد تبدیل به ابزاری برای تسویه حساب سیاسی با دولت شده است

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر کردستان با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از بزرگترین معضل‌های کشور است، گفت: این مساله هم اکنون تبدیل به ابزاری برای تسویه حساب‌های سیاسی برخی ها از دولت شده است.

رحمان حریری مرکز سنندج با بیان اینکه طبق فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تمام تلاش‌های مسئولان کشور در راستای کاهش آسیب‌های اعتیاد است، اظهار داشت: برخی با غرض ورزی و استفاده از ابزار رسانه در این حوزه به دنبال تسویه حساب سیاسی با دولت هستند.

وی اضافه کرد: لازم است رسانه‌ها با شورای هماهنگی مواد مخدر و ۳۰ دستگاه اجرایی همکار آن در راستای کاهش آسیب‌های اعتیاد همسو باشند و از سیاه نمایی برخی آمار و اطلاعات غیر واقعی در این حوزه خودداری کنند.

حریری یادآور شد: با توجه به اینکه اعتیاد نقش مستقیمی در ۷۰ درصد آمار زندانیان، ۵۵ درصد آمار طلاق، ۷۰ درصد آمار خرده فروشان مواد مخدر کشور و برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطر دارد لازم است تمام آحاد جامعه در ریشه کنی و مقابله با آن مشارکت داشته باشند.

شب امتحانی ها طعمه‌ای برای دانش آموزان

دبیر شورای هماهنگی مباره با مواد مخدر استان کردستان با اشاره به تغییر شکل و ماهیت انواع مواد مخدر در جامعه گفت: هم اکنون برای فریب جامعه و استفاده از نااگاهی خانواده‌ها تولید کنندگان موادمخدر به شیوه‌های گوناگون در حال مبتلا کردن افراد در ر ده های سنی مختلف هستند.

حریری اظهار داشت: قرص‌های شب امتحانی، گُل، شیشه، ریتالین و ترامادول از جمله این مواد مخدر صنعتی است که در جامعه به وفور در حال توزیع و فروش است و بیشتر قشر دانش آموز و دانشجو با هدف بیدار ماندن در ایام امتحانات آنها را مصرف می کنند.

وی از خانواده ها خواست فریب برخی تبلیغات دروغین در این خصوص را نخورند و هنگام مشاهده رفتارهای مشکوک فرزندان خود از جمله کنکوری‌ها آنان را به روانشناس معرفی کرده و اجازه ندهند به مصرف اینگونه مواد که ترک آنها بسیار سخت تر از مواد سنتی است، اعتیاد پیدا کنند.

در حال حاضر ۱۶ مرکز کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز سازمان بهزیستی در کردستان در بخش درمان و ترک اعتیاد افراد معتاد فعال است و طبق آمار اداره کل بهزیستی بیش از ۲۰ هزار نفر در این استان به مصرف مواد مخدر معتاد هستند.

براساس سرشماری سال ۹۵، کردستان با جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …