شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر جدی تر عمل کنند

معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تنها راه مبارزه اثرگذار با مواد مخدر همگانی کردن این مقوله است و باید در این خصوص با احساس مسوولیت بیشتر مردم و سازمانهای مردم نهاد برای ریشه کنی این بلای خانمان سوز به دولت کمک شود.

علی مصطفوی روز چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای مبارزه با مواد مخدر افزود: سمن ها بازوان توانمند دولت هستند و در راستای سیاست کلان اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر باید از تمامی ظرفیت گروه‌ها، اقشار و طبقات مردمی استفاده شود که برای تحقق این هدف، اعضای سازمان‌های مردم نهاد از شاخص‌ترین اقشار به شمار می روند.
وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات اجتماعی به شمار می رود و اعتیاد زمینه ساز بسیاری دیگر از مشکلات و مسائل اجتماعی است و می تواند نقش مهمی در جامعه و کم توسعه یافتگی آن داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه امر پیشگیری باید در اولویت برنامه های مردم و مسوولان باشد، اظهار داشت: برای مقابله با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هزینه های زیادی متقبل شده ایم و شهدای زیادی تقدیم کرده ایم و باید به‌صورت جدی برنامه ریزی های لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم افزایش مراکز نگهداری از معتادین به مواد مخدر اساره کرد و گفت: باید در این خصوص خیرین وارد عمل شوند و باید مسئله به خوبی به خیرین تبیین و اقدامات لازم برای جذب و جلب مشارکت‌های خیرین در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام شود.
سرپرست اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری نیز در این جلسه به اهمیت ورود تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: انجمن و تشکل تخصصی که به صورت اختصاصی در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال باشد در استان وجود ندارد و باید سازمان‌ها و موسسات اختصاصی در این زمینه تشکیل شود.
سیدهادی طباطبایی افزود: بدون حضور و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های مردمی، بسیاری از کارها از عهده دولت بر نمی‌آید و باید در خصوص مواد مخدر و مبارزه با این بلای خانمان سوز موسسات و انجمن هایی تشکیل شود.
در ادامه این جلسه در خصوص برنامه های پنجم تیرماه روز مبارزه با مواد مخدر، تشکیل مجمع خیرین و جلب هر چه بیشتر مشارکت‌های مردمی بحث و تبادل نظر شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …