شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

نوجوانان سفیران اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر هستند

سعادتی با بیان اینکه حفاظت از سبک زندگی اسلامی نیازمند تلاش همگانی است گفت: نوجوانان سفیران اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر هستند.

«سعیدسعادتی» امروز (پنج‌شنبه ۲۳ خرداد) در دیدار با امام جمعه شفت در راستای اجرای طرح سفیران اجتماعی اظهار کرد: جامعه با وجود فضاهای مجازی گسترده در  معرض انواع آسیب ای اجتماعی قرار دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی،هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در مقابله و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی طرح سفیران اجتماعی بسیار متفاوت تر از دیگر طرح ها در کشور در دست اجراست گفت: برای اجرای این طرح نخست هزار و ۳۰۰ شهر در نظر گرفته شده که از این مجموع ۳۱ شهر انتخاب که در نهایت پنج شهر  از ۵ استان کشور به صورت پایلوت در نظر گرفته شد.

سعادتی اذعان کرد: این طرح به صورت پایلوت در گیلان در شهرستان شفت اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وظایف دستگاه‌ها در این طرح مشخص است ادامه داد: در اجرای این طرح ظرفیت های بالای شهرستان شناسایی و در سطح ملی نیز مطرح خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به شهرستان شفت اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح در مرحله نخست ۴۰۰ خانوار شهرستان شفت در نظر گرفته شده که  آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

سعادتی افزود: هر کانون ۸۰ خانواده را تحت پوشش طرح سفیران اجتماعی قرار خواهند داد که از این مجموع ۴۰ نفر مرد و ۴۰ نفر زن هستند.

وی اضافه کرد: افراد نوجوان  ۱۲ تا ۱۸ سال هر خانواده تحت پوشش این طرح قرار گرفته و با فرا گیری آموزش های مربوطه به عنوان سفیران اجتماعی در خانواده خواهند بود.

سرپرست معاونت فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در این طرح ۱۲ موضوع اساسی آسیب های اجتماعی عنوان شده که باید بدان توجه اساسی شود.

سعادتی اذعان کرد: از ظرفیت‌های سرمایه انسانی محله و منطقه جهت اجرای هر چه بهتر طرح بهره گرفته خواهد شد و این افراد به عنوان هسته اجتماعی در محلات شناخته شده و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و دیگر معضلات محله فعالیت های لازم  را عهده دار خواهند شد.

در پایان این دیدار هر یک از مسئولان و نمایندگان ادارات ارشاد، کمیته امداد، آموزش و پرورش و بخشدار نظرات و پیشنهادات اجرایی خود را جهت هر چه بهتر اجرا کردن این طرح عنوان کردند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …