شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

خیران بوشهری برای کمک به بهبود یافتگان موادمخدر پیشگام شوند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: خیران این استان برای کمک به بهبود یافتگان از موادمخدر بویژه در بخش کارآفرینی پیشگام شوند.

ارسطو ترکمان منش روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر افزود: خیران استان بوشهر در حوزه‌های درمانی، آموزشی و فرهنگی ورود بسیار خوبی کردند که انتظار است این رویکرد حسنه برای حوزه موادمخدر و کمک به بهبودیافتگان نیز نمود پیدا کند.

وی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه سالانه باید آسیب اجتماعی به میزان ۵ درصد کاهش یابد که ورود خیران کمک شایانی به این مهم می‌کند.

ترکمان منش بیان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران باید ۵ درصد از سهم اشتغال صنایع نفت و گاز به بهبود یافتگان موادمخدر آموزش دیده از سازمان فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: انتظار است با اهتمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط شاهد تحقق این مهم در استان بوشهر باشیم.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ بیش از ۷۰ میلیون ریال کالا و خدمات از خانواده‌های بهبو د یافتگان موادمخدر در استان بوشهر خریداری شد که تداوم این روند کمک به چرخه اقتصاد بهبود یافتگان است.

ترکمان منش افزود: در سال گذشته ۲۷ نفر از زندانیان موادمخدر و حاضر در دوره‌های ترک اعتیاد مهارت آموزی شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در دشتستان مشغول به کار شدند.

وی گفت: از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به این افراد پرداخت شد.

ترکمان منش با اشاره به صدور مجوز راه اندازی ۲ مرکز حمایت از بانوان آسیب دیده ناشی از اعتیاد به مواد مخدر در استان بوشهر گفت: یکی از این مراکز در بوشهر که از اسفندماه سال گذشته آغاز بکار کرد و مرکز دشتستان نیز در مرحله مکان یابی است.

وی گفت: اعتیاد به مصرف موادمخدر در بین بانوان بوشهری بسیار اندک است که شمار مراجعان به مرکز حمایت بانوان آسیب دیده خود گواه این مدعاست.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …