شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مشارکت اجتماعی در مقابله با مواد مخدر افزایش یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: مشارکت اجتماعی در مقابله با مواد مخدر افزایش یابد.

مجید خورشیدی ظهر یکشنبه در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: برای مقابله با مواد مخدر باید از مشارکت‌های اجتماعی بهترین استفاده را ببریم.

وی اضافه کرد: آموزش یکی از راهکارها است که باید در عرصه آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر مد نظر قرار گیرد. حتی به جای آموزش آشکار می‌توان از آموزش های پنهان نیز استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: در برنامه‌های هفته مقابله با مواد مخدر باید آموزش و پرورش حضور فعالی داشته باشد و شاهد طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع در بین دانش‌آموزان و والدین باشیم.

وی با اشاره به اهمیت آینده‌پژوهی اعتیاد افزود: در زمینه توانمندسازی شغلی نیز باید اقدامات مناسب در دستور کار قرار گیرد و همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری داشته باشند.

خورشیدی خواستار ارائه طرح اولیه برای اجرای طرح محله پاک شد و بیان کرد: این طرح باید در شورای هماهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا برخی محلات به عنوان پایلوت به عنوان محلات پاک نام‌گذاری شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه این بیماری‌ها و آسیب‌ها به صورت کامل ریشه‌کنی نمی‌شوند تاکید کرد: با اقدامات کنترلی می‌توان این آسیب‌ها را کاهش داد.

نقش مهم خیران در کاهش آسیب‌ها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر نیز در این نشست خواستار همکاری و مشارکت خیران استان برای کمک به بهبود یافتگان از مواد مخدر شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود در زمینه اشتغال این افراد همکاری و مشارکت لازم انجام شود.

ارسطو ترکمان منش به نقش مهم خیران در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: پنج درصد از سهم اشتغال صنایع نفت و گاز به بهبود یافتگان مواد مخدر آموزش دیده اختصاص یابد.

وی خواستار اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این مهم شد و بیان کرد: خرید کالا و خدمات از خانواده‌های بهبو د یافتگان موادمخدر در استان بوشهر باید به صورت جدی در دستور کار باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به مهارت آموزی ۲۷ نفر از زندانیان مواد مخدر و حاضر در دوره‌های ترک اعتیاد در سال قبل، تاکید کرد :۲.۷ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر به این افراد پرداخت شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …