شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف ۱۵۰ کیلوگرم تریاک از ۵ خودرو در کرمانشاه

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۵۰ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه، دستگیری ۹ نفر و توقیف پنج دستگاه خودرو با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سردارعلی‌رضا مرزبانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: به دنبال اطلاع پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه مبنی بر اینکه اعضای ۲ باند سازمان یافته قصد انتقال مقدار زیادی مواد مخدر به داخل استان را دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: ماموران پلیس پس از انجام کارهای اطلاعاتی و استفاده از شگردهای خاص، موفق به ردیابی هر پنج خودروی حامل قاچاقچیان مواد مخدر شده و پس از مدتی تعقیب نامحسوس در فرصتی مناسب و در یک عملیات حساب شده همگی آن‌ها را در ورودی شهر کرمانشاه متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان مواد مخدر، ۱۵۰ کیلوگرم تریاک کشف و ۹ نفر نیز در این رابطه  دستگیر شدند.

مرزبانی با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به دستگاه قضائی، از تلاش پلیس برای دستگیری سایر عوامل مرتبط با این ۲ باند خبر داد.

*رشد ۴۹ درصدی کشفیات مواد مخدر

وی در ادامه از کشف ۶۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال‌جاری خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل (اول فروردین تا ۲۸ خردادماه) ۴۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

مرزبانی در پایان با اشاره به کشفیات حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال گذشته، گفت: برخورد با این بلای خانمان‌سوز همواره در اولویت کار پلیس استان کرمانشاه قرار داشته است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …