شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۱۰ باند قاچاق مواد مخدر در استان بوشهر منهدم شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: امسال ۱۰ باند قاچاق مواد مخدر در استان بوشهر کشف و منهدم شده است.

ارسطو ترکمان‌منش بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: تلاش های گسترده‌ای با همت و عزم جمعی برای مقابله با مواد مخدر در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: طی سه ماه نخست امسال ۱۰ باند قاچاق مواد مخدر در استان بوشهر کشف و منهدم شده است که در مجموع ۴.۳ تن مواد مخدر از این باندها در سطح استان کشف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: طی ۲۰ سال گذشته ۹۰ تن کشفیات مواد مخدر در استان بوده که ۵۰ تن مربوط به سه سال اخیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت ۲۰ سال گذشته هزار و ۲۹۶ باند قاچاق مواد مخدر در استان بوشهر متلاش شده است که در این راه ۲۰ نفر شهید و ۳۵ جانباز تقدیم شده است.

ترکمان‌منش از اجرای بیش از ۵۰ برنامه از سوی دستگاه‌های مختلف استان بوشهر در هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در راستای افزایش دسترسی به خدمات درمان، کاهش آسیب اجتماعی و بازتوانی اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در نقاط مختلف استان و توسط دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر با جدیت در دستور کار است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …