شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

همه روزه با تولید کنندگان مواد مخدر در بیجار برخورد می شود

فرماندار شهرستان بیجار گفت: نیروی انتظامی شهرستان بیجار همه روزه با تولید کنندگان، توزیع کنندگان و قاچاق کنندگان مواد مخدر برخورد می کند .

علی اکبر ورمقانی امروز (جمعه ، ۳۱ خرداد)  در پیش خطبه های نماز جمعه اهل سنت شهر بیجار که در مسجد حضرت محمد(ص) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه در جهان حدود ۲۷۵ میلیون نفر برای یک بار از مواد مخدر استفاده کرده اند اظهار کرد: علاوه بر مواد مخدر سنتی غریب به ۸۳۰ نوع مواد مخدر جدید در دنیا وجود دارد .

وی افزود: بخش اعظم تولید این مواد مخدر از طرف استکبار و دشمنان اسلام تولید می شود و هدف از تولید این مواد مخدر جامعه مسلمان است .

فرماندار شهرستان بیجار با بیان اینکه امروزه مواد مخدر به یک ابزار جهت گردش مالی تبدیل شده است ، گفت: علاوه بر اهداف شومی که پشت پرده تولید مواد مخدر وجود دارد یک سود بالایی برای افرادی دارد که در قاچاق مواد مخدر و تولید این مواد فعالیت دارند و این سود تبدیل به ابزاری شده است تا بسیاری از افراد در این زمینه فعالیت داشته باشند .

وی اعلام کرد: تولید کنندگان مواد مخدر با تبلیغات گسترده این مواد در فضاهای سایبری، ماهواره ای و مجازی یک دام بسیار خطر ناک برای اقشار مختلف مردم پهن می کنند .

ورمقانی با ذکر اینکه کشور افغانستان ۵۰ درصد در بحث کشت خشاش رشد داشته است ، ادامه داد: یکی از محور های قاچاق مواد مخدر افزایش سطح کشت خشاش در کشور های همسایه ایران است .

وی با تأکید بر اینکه با تایید جامعه جهانی کشور ایران از پرچمداران مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سطح بین الملل است، خاطرنشان کرد: دولت ها به تنهایی توانایی جمع آوری این بساط خانمان سوز را ندارد و چاره ای جز مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد و تک تک افراد جامعه در شهر و روستا باید با مواد مخدر مبارزه کنیم .

فرماندار شهرستان بیجار در پایان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی شهرستان بیجار همه روزه با تولید کنندگان، توزیع کنندگان و قاچاق کنندگان مواد مخدر برخورد می کند گفت: با این وجود موفق به برخورد با بخشی از این عوامل هستیم و برای موفقیت هر چه بیشتر در این زمینه نیازمند کمک مردم در این باره هستیم .

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …