شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

دولت با ایجاد اشتغال در مبارزه با مواد مخدر تلاش کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دولت در جهت پیشگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر باید در ایجاد مشاغل تلاش ویژه داشته باشد.

 آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح در دیدار با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مواد مخدر یکی از مظاهر فسادی است که استعمارگران در کشورهای مختلف به وجود آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: تفکر لیبرال دموکراسی با گسترش فساد و مواد مخدر افراد را به تباهی کشانده است.

عبادی با اشاره به ضرورت آگاهی خانواده‌ها از مضرات مصرف مواد مواد مخدر و انتقال آن به فرزندان خود، ادامه داد: مواد مخدر فقط آسیب جسمی ندارد بلکه از منظر خانوادگی، اجتماعی و اخلاقی نیز آسیب‌های عدیده‌ای به همراه دارد.

وی افزود: دولت نیز در جهت پیشگیری از گرایش مردم و جوانان به مصرف مواد مخدر باید در ایجاد مشاغل برای شهروندان به گونه‌ای عمل کند که مردم انگیزه‌ای برای کشیده شدن به سمت قاچاق و مصرف مواد نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعتیاد را نباید یک بیماری صرف تصور کرد، گفت: آیا کسی به با علم و آگاهی و اراده به سمت اعتیاد کشیده می‌شود را تنها باید بیمار دانست یا اینکه او هم بیمار و هم مجرم است؟

عبادی یادآور شد: استعمارگران افغانستان را تبدیل به مرکز کشت مواد مخدرکرده و بعد از حضور آنان در افغانستان میزان تولید چند برابر شده است.

وی ادامه داد: اگر از طرق مختلف آگاهی خانواده‌ها نسبت به پیشگیری و مقابله با مواد مخدر را افزایش دهیم بی شک در روند کاهش گرایش فرزندان به سمت مواد مخدر نیز تأثیرگذار خواهد بود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …