شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۳۰میلیون ریال یاری برگ ترک اعتیاد در بین معتادان بی‌بضاعت گچساران توزیع شد

رئیس بهزیستی گچساران گفت: امسال ۳۰ میلیون ریال یاری برگ ترک اعتیاد در بین معتادان بی‌بضاعت این شهرستان توزیع شد.

سید مهران کشاورز اظهار کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد، تنها در توان دولت یا یک سازمان نیست و همه سازمان‌ها، نهادها و افراد بایستی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۰ میلیون ریال یاری برگ در بین معتادان بی‌بضاعت این شهرستان توزیع شده است، گفت:  این مبلغ در بین ۲۴ نفر معتاد که مشکل هزینه و قصد درمان اعتیاد داشته‌اند، یاری برگ توزیع شده است.

 کشاورز با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۶۳ میلیون ریال یاری برگ در بین متعادان بی‌بضاعت این شهرستان توزیع شد، گفت:  این میزان یاری برگ بین ۱۶۶نفر از معتادان نیازمند توزیع شد.

رئیس اداره بهزیستی  گچساران با بیان اینکه ۶ مرکز درمان و ترک اعتیاد در این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد یک  مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان‌مدت برای بانوان و پنج مرکز مختص آقایان است.

 وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از  یک هزار و ۱۳۲ نفر معتاد با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد این شهرستان موفق به ترک مصرف مواد مخدر شده‌اند.

رئیس بهزیستی گچساران عنوان کرد: طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ ها ۲۸ روز است.

کشاورز با اشاره به اینکه متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی بین ۲۰ الی ۳۰ سال است، گفت: ماهانه به طور متوسط تعداد ۲۰ نفر معتاد برای ترک مواد مخدر مصرفی به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل معتادین بهبود یافته، اشتغال است و این امر موجب می شود تا پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ۲۵ نفر معتاد بهبود یافته در این شهرستان با پرداخت تسهیلات اشتغال ایجاد شده است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …