شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

پرداخت ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازسال گذشته تا کنون با پرداخت۳۴ میلیارد ریال تسهیلات از سوی نهادهای کمیته امداد و بهزیستی برای ۱۹۲ بهبود یافته از دام اعتیاد شغل فراهم شد.

سید ناصر رضایی در گچساران اظهار کرد: جمعیت معتادان استان ۱۲ هزار نفر است که پنج درصد این جمعیت معادل ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

 وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ نفر از معتادان این استان تحت درمان قرار گرفتند.

 رضایی با بیان اینکه ۲۲ مرکزنیمه اقامتی معتادین در سطح استان  وجود دارد، گفت: در سطح شهرستان گچساران ۶ مرکز نیمه اقامتی وجود دارد که یکی از این مراکز مخصوص بانوان است و تنها مرکز ترک اعتیاد بانوان در سطح استان در گچساران دایر است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان شرایط و الگوی مصرف در استان را بیشتر مواد سنتی و تریاک دانست و گفت : باید تلاش کرد تا مصرف در شهرستان و استان به سمت و سوی مواد صنعتی نرود.

 وی متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی ترک اعتیاد زیر پوشش بهزیستی استان ۱۸ تا ۶۵ سال دانست.

 رضایی با بیان اینکه به لحاظ آماری و با توجه به جمعیت بیشترین جمعیت معتاد در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه است، گفت: سال گذشته ۲۴ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهبودیافتگان از دام اعتیاد گفت: از سال گذشته تا کنون ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات با حمایت نهادهای کمیته امداد و بهزیستی برای ۱۹۲ بهبود یافته از دام اعتیاد شغل فراهم شد.

رضایی اذعان کرد: همچنین ۶۰۰ بهبود یافته تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

 این مسوول بیان کرد: اشتغال معتادان بهبود یافته نقش موثری در جلوگیری از گرایش مجدد این قشر به مواد افیونی دارد.

رضایی با بیان اینکه گچساران از جهت وجود مراکز درمان اعتیاد جزء کامل‌ترین مراکز ترک اعتیاد در سطح استان است، افزود: ۱۴ مرکز mmt در استان است که از این تعداد  ۴ مرکز دولتی و ۱۰ مرکز دیگر خصوصی است.

این مسوول عنوان کرد: از مجموع ۱۴ مرکز mmt در سطح استان، یک مرکز آن در گچساران است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از هفت هزار نفر معتاد در استان شناسایی و در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان قرار  می‌گیرند، خاطرنشان کرد: ماهانه به طور متوسط ۶۰۰ نفر برای بهبود به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …