شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

اجرای ۱۲۲ طرح پاکسازی مناطق آلوده در کرمانشاه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از اجرای ۱۲۲ طرح پاکسازی در مناطق آلوده استان طی ۳ ماه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ علیرضا دبیری از اجرای ۱۲۲ طرح پاکسازی در مناطق آلوده استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۹ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نیز توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه اجرایی شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده ۱۹۲ نفر و در راستای اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی نیز ۲۴ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه همچنین در پایان از پلمب ۲۸ مکان که از آنها برای تهیه و توزیع مواد مخدر استفاده می شد خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۲۱۲۱ نفر از عوامل مرتبط با مواد مخدر در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۰۹۸ نفر آنها در کار قاچاق، خرده فروشی، نگهداری، حمل، تولید و مشارکت بوده اند و ۱۰۲۳ نفر را نیز معتادان تشکیل می دادند.

سرهنگ دلیری گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، ۶۳ قاچاقچی، ۳۸ توزیع کننده، ۹۰۵ خرده فروش، ۴۱ نگهدارنده، ۴۰ حمل کننده، ۷ نفر مشارکت کننده و ۴ نفر تولید کننده دستگیر شدند.

وی گفت: در این مدت ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شدند که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه از کشف ۲۰ هزار و ۷۱۴ عدد قرص روانگردان و مخدر در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶ هزار و ۳۶ عدد بوده، ۲۴۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از کشف ۳ قبضه سلاح از قاچاقچیان مواد مخدر و توقیف ۸۶ دستگاه خودرو که کار قاچاق و حمل و جابه جایی مواد با آنها انجام می شد، خبر داد.

سرهنگ دلیری عنوان کرد: بیشترین مواد کشف شده مربوط به تریاک با بیش از ۶۲۰ کیلو بوده که نسبت به سال قبل با رشد ۶۵ درصدی روبرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در فصل بهار و با تلاش ماموران، حدود ۱۱ کیلو حشیش، ۸ کیلو هروئین، ۳ کیلو گراس و حدود ۲۳ و نیم کیلو سایر مواد مخدر کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه همچنین از رشد ۱۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی در سه ماه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …