شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

نهادهای بین المللی فقط شعار مبارزه با مواد مخدر را سر می دهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: نهادهای بین المللی فقط شعار مبارزه با مواد مخدر را سر می دهند و در عمل هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

علی مصطفوی روز پنجشنبه در همایش بزرگ سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: براساس آمار ۷۶ درصد از کشفیات مواد مخدر دنیا مربوط به ایران است ولی متاسفانه نهادهای بین المللی با وجود شعار مبارزه با مواد مخدر تاکنون از ایران حمایت نکرده اند.

وی اظهار داشت: نهادهای بین المللی با تحریم های بی رحمانه جلوی مبارزات ایران را گرفته اند و کاری از پیش نبرده اند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات اساسی برای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران پیشگام مبارزه با مواد مخدر در دنیاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: معضل اعتیاد یک آسیب همگانی و جهانی است و از دهه ۷۰ تاکنون مبارزه با گسترش مواد مخدر، پیشگیری و درمان در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی کشور است.

وی بیان کرد: متاسفانه هم مرزی کشور با افغانستان که تولید کننده اصلی تریاک جهان است و وجود گروهک‌ها و اشرار مسلح در نوار مرزی ترکیه، حاشیه نشینی در داخل کشور و بیکاری مانع برجسته شدن اقدامات پیشگیرانه جکه.ری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر شده است.

مصطفوی افزود: نیروهای امنیتی و انتظامی آذربایجان غربی در راه حفظ و صیانت از کشور و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده اند.

وی اضافه کرد: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، آموزش در مدارس و کارهای فرهنگی می‌تواند از گسترش اعتیاد در جامعه جلوگیری کند.

مواد مخدر به عنوان یک بلای خانمان سوز نه تنها فرد بلکه کانون گرم خانواده و جامعه را مورد هدف می دهد و این در حالی است که استفاده از ظرفیت های مردمی کلید مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به شمار می رود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …