شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

برطرف‌کردن معضل اعتیاد نیازمند مشارکت مردم است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت مردمی است چرا که با سیستم اداری این معضل قابل حل نیست.

رحمان حریری عصر امروز در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ برنامه در طول هفته اجرایی شده است.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متشکل از ۲۴ نهاد است که وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد ادارات را دارد.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کروستان، در جلسات شورای استان سیاستگذاری از طریق کمیته‌های تخصصی انجام می‌شود و اجتماعی‌کردن مواد مخدر و راه‌های استفاده از ظرفیت‌های استان در برنامه قرار می‌گیرد.

حریری گفت: معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت مردمی است چرا که با سیستم اداری این معضل قابل حل نیست.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ۱۰ برابر میانگین جهانی و حدود ۴ هزار شهید و  ۱۲ هزار جانباز در راستای مبارزه با مواد مخدر هزینه داده است.

وی ادامه داد: پیشگیری از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان است که همگام با فرهنگ‌سازی انجام می‌شود به طوری که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر زیرپوشش آموزش‌ قرار گرفته‌اند ضمن اینکه طرح نماد هم توسط ۱۳ دستگاه در حوزه مراقبت از دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

حریری تصریح کرد: کمیته درمان نیز برنامه‌هایی دارد که نظارت بر کمپ‌ها و مراکز متادون‌درمانی صورت می‌گیرد که به ۱۱ هزار نفر در سال جاری خدمات‌رسانی کرده است.

وی همچنین گفت: منبعد معتادین متجاهر در زمان ۶ تا دو سال تحت درمان قرار می‌گیرند و این با هدف پاکسازی فضای جامعه انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اذعان کرد: در حوزه مقابله نیز اقداماتی نظیر افزایش ۲۶۷ درصدی کشفیات موادر مخدر انجام شده است ضمن اینکه مبارزه با خرده‌فروشان و باندهای سازمان‌یافته هم از دیگر برنامه‌های کمیته مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان است.

به گفته حریری، شناسایی اموال قاچاقچیان یکی دیگر از برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان است که به حوزه قاچاق برنگردند.

وی اذعان داشت: از آنجایی که مواد مخدر مرگ جامعه را رقم می‌زند لذا وظیفه همگانی است که با این بلای خانمان‌سوز مبارزه کنیم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …