شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

بوکان دارای خطرپذیری بالا در زمینه موادمخدر است

سرپرست فرمانداری بوکان از بالا بودن خطرپذیری این شهرستان در زمینه موادمخدر خبرداد و بر لزوم اجتماعی کردن مقوله مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

 لقمان خسرورپور سرپرست فرمانداری بوکان در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نبود کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان یک معضل جدی است، گفت: “بوکان به دلیل تعداد زیاد ساکنان سکونت گاه‌های غیر رسمی و مهاجر پذیر بودن، یکی از شهرستان‌های با خطرپذیری بالا در زمینه مواد مخدر است. ”

او در ادامه برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در مناطق حاشیه شهر و سکونت گاه‌های غیر رسمی را راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر عنوان کرد.

به گفته خسروپور آذر امروزه روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی به یک معضل اساسی در جامعه تبدیل شده است که تنها راه ممکن برای حل آن، اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد است به طوری که همگان باید در امر مبارزه با مواد مخدر گام بردارند، چون دولت به تنهایی نمی‌تواند این معضل را متوقف کند.

او افزود: “تشکل‌های مردمی و رسانه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش سنگینی را بر دوش دارند و می‌طلبد با آگاهی دادن به جامعه نقش خود را در امر خطیر مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند. ”

سرپرست فرمانداری بوکان در پایان به لزوم تقویت سازمان‌های مردم نهاد در سطح این شهرستان تاکید کرد و از فعالیت‌های انجمن معتادان گمنام و موسسه پیشگیری از اعتیاد عرفان تقدیر کرد.

همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور سرپرست فرمانداری، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان ادارات شهرستان بوکان، اساتید و دانشجویان و اقشار مختلف مردم روز دوشنبه ۱۰ تیر ماه ۹۸ در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …