شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

رشد ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در آذربایجان غربی

فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۳تن و ۷۵۵ کیلو و ۹۴۹ گرم انواع مواد مخدر طی سه ماهه نخست سال جاری در استان خبرداد.
سردار مسعود خرم نیا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد بااشاره به اینکه میزان کشفیات مواد مخدر طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۰ درصد افزایش داشته افزود: از مجموع مواد مخدر کشف شده طی سه ماه نخست سال جاری ۲تن و ۴۵۰‌کیلوگرم مواد مخدر و یک تن و ۷۷۴ کیوگرم‌پیش ساز بوده است.
وی بااشاره به اینکه ۱۵۱ قاچاقچی طی ۳ماهه نخست سال در استان دستگیر شده است اظهار کرد: ۹۲۸ توزیع کننده، ۴هزار و ۵۳ نفر معتاد دستگیر و ۲۳ فقره باند مواد مخدر منهدم شد.
سردار خرم نیا بااشاره به میزان مواد مخدر کشف شده در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان یادآور شد:  ۲۶ کیلوگرم مواد مخدر ،۳ کیلوگرم روان گردان در این هفته کشف شده است.
وی با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در نوروز سال جاری گفت: در نوروز ۹۸، ۳هزار و ۵۳۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش کشفیات در استان وجود داشته و در این راستا ۹۲۵ نفر معتاد متجاهر و یک هزار و ۹۸ قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر شده است.
وی اعتیاد را اولین و مهمترین آسیب اجتماعی مطرح در کشور عنوان کرد و باتاکید براینکه بیشترین ناهنجاری و جرایم جامعه در بستر اعتیاد توسعه می یابد تصریح کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۳ نفر در اثر مصرف مواد مخدر در استان فوت شدند که در این راستا تعداد فوتی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ نفر کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۲.۰۵ درصد جمعیت استان معتادین را تشکیل می دهد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …