شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

تاکید بر تقویت رویکرد پیشگیرانه و هم افزایی برای کاهش اعتیاد

استاندار خراسان جنوبی بر تقویت رویکرد پیشگیرانه، هم افزایی و همپوشانی فعالیتها برای کاهش معتادان تاکید کرد.

معتمدیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه در استان توفیقات خوبی در مبارزه با مواد مخدر به دست آوردیم، توجه به آثار اجتماعی مصرف مواد مخدر را مهم دانست و افزود: تغییر ذائقه مصرف مواد مخدر در کشور از مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی در جامعه نگران کننده است.
وی با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر افزود: توجه به اقدامات پیشگیرانه و انجام کارهای علمی پژوهشی با همکاری تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و اطلاعات باید به دور از آمار، مسائل و مشکلات حوزه مواد مخدر در استان احصاء شود تا کار سازمان یافته، همه جانبه و تشکیلاتی در رفع آسیبها و تهدید های حوزه مواد مخدر صورت گیرد.
استاندار همچنین بهره گیری از تولیدات فرهنگی نظیر فیلم و سریال در این مسیر را مهم دانست .

سرهنگ دادگر جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هم در این نشست با اشاره به افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی  در جامعه گفت: در ۴ ماه ابتدای امسال ۳۲۱ کیلوگرم شیشه در استان کشف شده است که برای مقابله با آن علاوه بر اقدامات پلیسی، باید حوزه های پیشگیری و درمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
در این نشست اعضای کمیته ی فرهنگی این شورا خواستار اختصاص اعتبار برای طرح های اجرایی در جامعه هدف نظیر کمیته امداد و زندان ها، توجه جدی به آموزش کارکنان دولت و نیز فعالیت پایان نامه های دانشگاهی در حوزه مبارزه با مواد مخدر شدند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …