شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف ۱۴۹ کیلوگرم تریاک در بیرجند

 فرمانده انتظامی بیرجند گفت: ۱۴۹ کیلوگرم تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ غلامرضا شاهرودی افزود: شب گذشته تیم گشت یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند هنگام کنترل محورهای فرعی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی اظهار داشت: راننده پژو ۴۰۵ با مشاهده مأموران بر سرعت خودرو افزود و با همکاری یک خودروی پراید ۱۳۲ که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می‌کرد قصد داشت متواری شود که مأموران به راننده پژو ۴۰۵ اخطار دادند که خودرو را متوقف کند.

فرمانده انتظامی بیرجند افزود: مأموران خودروی متواری شده را تعقیب کردند و به راننده خودرو که قصد توقف نداشت با تیراندازی هوایی اخطار دادند که خودرو پس از برخورد با ۲ دستگاه خودروی عبوری شهروندان متوقف و راننده ۳۹ و سرنشین ۲۴ ساله خودرو دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در عملیاتی دیگر پراید ۱۳۲ که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می‌کرد توقیف و راننده آن دستگیر شد و در بازرسی از خودروی پژو ۴۰۵ مقدار ۱۴۹ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ شاهوردی بیان کرد: در این ارتباط سه متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف شد که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده و دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی سوم تیرماه جاری در نشست خبری اعلام کرد؛ از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۱ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که بیش از ۹ تن و ۵۰۰ کیلوگرم آن توسط نیروهای پلیس و مابقی از سوی سایر ارگان‌های مقابله‌ای بوده است.

سرهنگ حسین محمدی افزود: در این مدت بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر متهم مواد مخدر دستگیر شدند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …