شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۴۵۰ میلیون تومان برای ساماندهی معتادان متجاهر هزینه شده است

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان کردستان گفت: طی سال گذشته برای ساماندهی و نگهداری از معتادان متجاهر در مراکز نگهداری از معتادان ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 باقر کرمی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: معتادان متجاهر به دستور قاضی در مراکز ترک اعتیاد پذیرش می شوند و پس از یک دوره سه ماهه به بیرون انتقال داده می‌شوند و بر اساس قانون معتادان متجاهر باید حداقل دو بار در این مراکز پذیرش شوند و در صورت دستگیری برای بار سوم به زندان منتقل خواهند شد.

وی با بیان اینکه کردستان به عنوان پایلوت طرح فراگیری اختلالات ژنتیک در کشور انتخاب شده است، افزود: طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی امسال به صورت پایلوت در کشور در استان کردستان اجرا می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان کردستان ادامه داد: در حوزه معلولیت‌ها کردستان جزو استان‌هایی است که کارهای بسیار خوبی در آن انجام شده و در یک سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان کمک هزینه آزمایشات ژنتیک به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

کرمی یادآور شد: در بحث پیشگیری و آگاه سازی در حوزه اعتیاد نیز تمرکز بهزیستی بر مهدهای کودک و مدارس است که سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های آگاه سازی اعتیاد قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه طرح پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی نیز از اواخر سال ۹۶ آغاز شده که نتایج آن به زودی منتشر می‌شود و امسال نیز این طرح در استان اجرا خواهد شد، بیان کرد: قروه در این طرح به عنوان شهر پرآسیب و بیجار به عنوان شهر کم‌آسیب مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …