شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

همه ما باید در حوزه مقابله با مواد مخدر احساس مسئولیت کنیم

استاندار با بیان اینکه مبارزه و مقابله با پدیده شوم مواد مخدر وظیفه همگانی است اظهار داشت : همه ما باید در حوزه مقابله با مواد مخدر احساس مسئولیت کنیم .
مهندس” بهمن مرادنیا ” در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدربا تاکید بر برنامه ریزی در زمینه پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: آگاه سازی شهروندان و توانمندسازی آنان موجب کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر خواهد شد.

وی با بیان این که بحث مقابله با مواد مخدر نیز نباید نادیده گرفته شود اظهار داشت: مقابله با مواد مخدر نباید منجربه کاهش توجه و تمرکز مسئولان نسبت به پیشگیری از این معضل شود.

مرادنیا تاکید کرد: برنامه های پیشگیرانه باید با بحث مبنایی آگاه سازی مردم اجرا شود و دستگاه های مرتبط نیز همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار کردستان از مواد مخدر به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی یاد کرد و بیان داشت: اعتیاد مادر و بستر دیگر آسیب های اجتماعی است و مبارزه و مقابله با پدیده شوم مواد مخدر وظیفه همگانی است و همه باید در این مسیر احساس مسئولیت کنند.

سرهنگ” فرامرز شاکری ” رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش ۲۱۶درصدی کشف انواع مواد مخدر در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  از عزم جدی پلیس در استان ، در سال جاری در امر مبارزه و مقابله با عناصر اصلی تهیه و توزیع و قاچاقچیان عمده مواد مخدر در استان اشاره و بیان داشت : از ابتدای سال جاری۱۲۷۳ نفر در حوزه مقابله با مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح های پاک سازی در نقاط مختلف استان خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت های مردمی، با خرده فروشان مواد مخدر برخورد قانونی کنیم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …