شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

جلوگیری از ورود یک تن مواد مخدر به استانهای مرکزی

مأموران انتظامی خراسان جنوبی در یک هفته گذشته از ورود یک تن و ۱۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر به استانهای مرکزی جلوگیری کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: این مقدار مواد مخدر در چهار عملیات جداگانه کشف و در این رابطه ۸۷ قاچاقچی دستگیر و  ۱۹ خودرو نیز توقیف شد.

سرهنگ دادگر افزود: در مهمترین عملیات هفته گذشته و در یک درگیری ۶۵۰ کیلوگرم مرفین در یکی از راه‌های مواصلاتی استان کشف و ۵ خودرو نیز توقیف و ۱۰ نفر دستگیر شدند که این باند بطور کامل متلاشی شد.

وی همچنین با بیان اینکه نیروی انتظامی اشراف اطلاعاتی خوبی در مناطق مختلف خراسان جنوبی دارند افزود: طرح تشدید مقابله با باند‌های مواد مخدر و سرشبکه‌ها رادر دستور کاری خود قرار داده ایم.

سرهنگ دادگر همچنین با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزود: از ابتدای امسال در خراسان جنوبی  ۳۰ باند مواد مخدر شناسایی و ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

وی گفت: خراسان جنوبی، استان مطرح در حوزه مقابله‌ای به شمار می‌آید.

حسنی مقدم رییس شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر واستفاده از ظرفیت مردمی رادر این باره دردستور کار قرار داده ایم.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …