شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۵۶۳ کیلوگرم مواد مخدر در فردوس کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس از کشف ۵۶۳ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

سرهنگ فولادی تاکید کرد: برخورد شدید با توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی از مهمترین برنامه های ما بوده و هست که در همین راستا سال گذشته یکی از مخوف ترین باندهای توزیع مواد مخدر در فردوس متلاشی و تحویل مقامات قضایی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۲۷ فقره سرقت در شهرستان به وقوع پیوسته گفت: این مقدار سرقت رشد ۷۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که نگران کننده است.

فولادی در عین حال تصریح کرد: از این تعداد سرقت ۹۵ فقره کشف و ۴۱ سارق تحویل مقامات قضایی شدند که با رشد ۷۰ درصدی کشف سرقت نسبت به مدت مشابه  سال گذشته مواجه بودیم و دستگیری سارقان نیز رشد ۸۸ درصدی داشته است.

فولادی با بیان اینکه مردم فردوس متاسفانه وسایل ساخت وساز را در اماکن در حال ساخت رها می کنند گفت: سارقان که اغلب افراد معتاد هستند از این موضوع سوء استفاده کرده و به همین دلیل آمار اینگونه سرقت ها در فردوس در صدر قرار دارد و لازم است مردم در این خصوص هوشیاری بیشتری داشته باشند.

وی بیشترین مواقع سرقت منازل را در اوایل شب بین ساعت ۸ تا ۱۱ دانست و افزود: در این مدت چون مردم مطمئن هستند که سریع به منازل خود بر خواهند گشت متاسفانه موارد ایمنی را رعایت نمی کنند.

فرمانده انتظامی فردوس قرار گرفتن فردوس در مسیر عبور میلیونها مسافر و زائر را یادآور شد و گفت: همین موضوع سبب شده تا سارقین در گردش از امنیت شهر فردوس سوء استفاده کنند که هوشیاری هر چه بیشتر شهروندان را می طلبد.

وی همچنین از توقیف ۷۰۲ دستگاه موتورسیکلت و ۳۱۸ خودرو از ابتدای امسال به دلیل تخلف خبر داد و افزود: برخورد با کاروانهای عروسی که با ایجاد سرو صدا آرامش را از مردم سلب کنند در دستور کار پلیس قرار دارد و قبل از مراسم تعهدات لازم از برگزارکنندگان اینگونه مراسم ها گرفته می شود.

فولادی با بیان اینکه تصادفات جرحی و فوتی در فردوس رقم بالایی است دلیل اصلی آنرا عدم استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی و استفاده کردن از تلفن همراه هنگام رانندگی دانست.

وی از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم و پلیس یاد کرد که می توانند اعتماد عمومی به پلیس را بالا ببرند در این مراسم از خبرنگاران شهرستان فردوس به مناسبت روز خبرنگارتجلیل شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …