شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مجمع ویژه مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی احداث شود

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی جز قطب های مبارزه با مواد مخدر در کشور است ضرورت احداث مجمع ویژه مبارزه با مواد مخدر در استان احساس می شود.

سعید عمرانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی، گفت: باید سیاست ها و نگرش های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کاهش گرایش به مواد مخدر درکشور تغییر یابد.

وی افزود: درجهت مبارزه با این معضل باید از ظرفیت های کشور استفاده کرد و برای اثر گذار کردن اقدامات ستاد و کاهش تقاضا درکشور باید معتادان متجاهر را سروسامان دهیم.

عمرانی ادامه داد: وجود معتادان متجاهر در سطح شهر باعث می شود قبح اعتیاد در بین جوامع ریخته شود بنابراین لازم است دراین مورد کارهای اساسی انجام شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: این استان به ‌دلیل مسیر ترانزیتی و مرزی خود به‌عنوان یکی از قطب‌های مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود، بنابراین نیاز است تا یک مجتمع ویژه مبارزه با مواد مخدر در این استان احداث شود.

در ادامه استاندار آذربایجان غربی با اشاره رشد ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان اظهار کرد:  میزان شیوع اعتیاد دراستان درسال گذشته ۲ونیم درصد اعلام شده که نشان از کاهش شیوع اعتیاد در بین مردم استان است.

محمدمهدی شهریاری افزود: آذربایجان غربی رتبه ۲۲ شیوع اعتیاد در کشور را به خود اختصاص داده است و تا کنون  تعداد ۵هزارو ۴۰۰معتاد متجاهر دراستان شناسایی شده اند که ایجاد مکان و مرکز ترک اعتیاد جامع در آذربایجان غربی نیاز اصلی استان است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:  ۱۵۰ مرکز دولتی وخصوصی ترک اعتیاد دراستان فعال هستند و ۱۹هزار و ۴۴۸ معتاد در سال گذشته درمراکز ترک اعتیاد در چرخه درمان قرار گرفته اند و به دلیل طولی بودن استان در شمال و جنوب استان شناسایی وتاسیس مراکز ترک و درمان اعتیاد ضروری است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …