شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مواد مخدر حیثیت، غیرت و مردانگی انسان‌ها را از بین می برد

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مواد مخدر انسان‌ها را به شکل ظالمانه و دلخراش از بین می‌برد و این مواد حیثیت، مردانگی و غیرت انسان را به تدریج از بین برده و موجب مرگ می شود.
«حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی»، در استان در همایش یاری گران زندگی مبارزه با مواد مخدر که عصر دیروز(۲۳مرداد)  در مجتمع امام علی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد:

خداوند متعال می فرمایند هر کس جان انسانی را نجات دهد گویا همه مردم کره خاکی را از مرگ نجات داده و هر کس فردی را بی گناه و مظلومانه بکشد گویا همه انسان ها را به قتل رسانده است و مساله مواد مخدر یکی از موضوعاتی است که تمام کشور ها با آن درگیر هستند و انسان را به بد ترین شکل ممکن از بین می برد و حیثیت و آبروی او را نابود می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کسانی که مواد مخدر را تولید می کنند در روز قیامت قطعا عذاب غیر قابل توصیف در انتظار آنها خواهد بود و کسانی که اینها را نجات بخشند قطعا ثواب بسیاری خواهند داشت که گویا جان همه انسان ها را نجات داده است.

وی افزود: امروز پلیس با اخلاص و قربه الی الله کار مبارزه با مواد مخدر و بالتبع نجات انسان ها  را انجام می دهد و شهدای بسیار رفیعی در این راه تقدیم کرده است تا مسیر رشد و تعالی همه ملت و بویژه جوان های ایران عزیز را فراهم کند.

این مسوول تصریح کرد: تلاش‌های نیروی انتظامی و نهادهای مردمی در راه مبارزه با مواد مخدر قابل ستایش بوده و امید می‌رود این تلاش‌ها نتیجه داده و مواد مخدر در کشور ریشه‌کن شود.

قریشی در ادامه سخنان خود به پیشرو بودن عید غدیر در ارتباط با فضائل حضرت علی(ع) عنوان کرد: براساس احادیث امامان معصوم(ع) هرکسی فضیلتی از فضائل حضرت علی(ع) را بیان کند خداوند همه گناهان او را خواهد بخشید.

در راستای مبارزه با مواد مخدر و سالم سازی محیط همکاری و تعامل بسیار خوبی وجود دارد

سردار خرم نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه این مراسم اظهار کرد: برای خلق ارزش های مشترک در جامعه همه باید مشارکت داشته باشیم و تا به امروز در راستای مبارزه با مواد مخدر و سالم سازی محیط همکاری و تعامل بسیار خوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی ایران به دلیل همجواری با کانون تولید مواد مخدر وظیفه سنگینی برعهده دارند، افزود: برای ایجاد فرهنگ‌سازی و جریان سازی مبارزه با مواد مخدر همگی باید با هم بوده و با کمک همدیگر در این زمینه تلاش کنیم.

این مسوول گفت: همجواری با کانون بزرگ و عمیق تولید مواد مخدر در افغانستان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد وظیفه نیروهای انتظامی ایران را بسیار سنگین کرده است

منبع.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …