شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

برنامه‌های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در تنگستان گسترش یابد

فرماندار شهرستان تنگستان گفت:‌ برنامه‌های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در تنگستان گسترش یابد.

عبدالحسین رفیعی‌پور پیش‌ازظهر جمعه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امنیت حاکم در این شهرستان مرهون تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی، سپاه  و بسیج است.

وی اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کار فرهنگی است، و باید مردم به‌ ویژه خانواده‌ها از مضرات فردی و اجتماعی مصرف مواد مخدر آگاه شوند.

رئیس شورای تامین شهرستان تنگستان افزود: همه ادارات در این مسئله مهم باید نقش اساسی داشته باشند و از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

فرماندار تنگستان گفت: بحث تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به آسانی و با اقدامات پیشگیرانه به نقطه مطلوبی نخواهد رسید و بایدتحقیق و پژوهش در این زمینه انجام شود و سپس راهکارهای اساسی در یک برنامه زمانی مشخص طراحی و اجرائی شود.

وی بیان‌ داشت: نقش آموزش و پرورش در این زمینه باید جدی گرفته شود و به سمت آگاه سازی و پیشگیری برویم تا دانش‌آموزان از ابتدا متوجه شوند که مواد مخدر زیان‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه های ملی هستند که باید در مسیر توسعه کشور از آنان استفاده شود اظهار داشت: دشمنان به صورت مستمر و پیوسته با ایجاد برنامه های مبتذل فرهنگی و همچنین تولید انواع مواد مخدر جدید به دنبال تخریب و انحراف جوانان کشور هستند.

فرماندار تنگستان معتادان را افرادی گرفتار و بیمار به درد اعتیاد دانست و افزود: نگاه عمومی جامعه به فرد معتاد باید از حالت فعلی به حالت بیمار تغییر کند تا این افراد بتوانند به راحتی به جامعه، کار و کانون گرم خانواده خود بازگردند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی بنا به وظیفه ذاتی خود و با استفاده از ظرفیت سایر ادارات باید زیرساخت های لازم را برای بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه فراهم کند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …