شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

دستگیری ۵۰۰ معتاد، قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان ازکشف ۵۵۰ کیلو انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: ۲۴ محل آلوده و پاتوق استعمال مواد مخدر نیز شناسایی و پاکسازی شد و ۵۰۰ معتاد، قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر نیز در این طرح‌ها دستگیر شدند.

 سردارجهانبخش  فرمانده انتظامی استان زنجان با تبریک هفته دولت خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج ارزیابی‌ها و نظر سنجی‌های صورت گرفته مبارزه با مواد مخدر، توجه به مقوله عفاف و حجاب و برخورد با مزاحمان از اولویت‌ها و خواسته‌های مردم فهیم استان بوده است.

او خاطر نشان کرد: بر این اساس مبارزه با سوداگران مرگ در تمام ایام در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار داشته و خادمان مردم در این نیرو با هماهنگی قضایی، هم اندیشی با مسئولان دادگستری و همراهی مردم طی ۴۵ روز گذشته در سطح استان طرح مبارز با مواد مخدر را اجرا کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به شناسایی و پاکسازی ۲۴ محل و پاتوق استعمال مواد مخدر درسطح استان گفت: در این طرح ۴۵ روز نزدیک ۵۵۰ کیلو انواع مواد مخدر از قاچاقیچان و توزیع کنندگان مواد مخدر کشف شد.

او با اعلام اینکه در این مدت ۵۰۰ معتاد، خرده فروش، قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر شناسایی، دستگیر و جمع آوری شدند تصریح کرد: در این طرح ۱۰ محل توزیع، استعمال و پاتوق تجمع معتادان پلمپ گردید.

فرمانده انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد: پلیس در خصوص پاک‌سازی این مناطق به جد وارد کارشده و با توزیع کنندگانی که بخواهند جوانان این مرز و بوم را به دام اعتیاد بکشانند برخورد سختی خواهد کرد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه پلیس زنجان با اقدمات مقابله‌ای، محور‌های مواصلاتی و سطح استان زنجان را برای قاچاقچیان ناامن کرده است افزود: با نزدیکی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طرح نظارت بر صنوف به ویژه برخورد با صنوفی که در بحث مواد مخدر فعالیت نماید به اجرا گذاشته خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح تامین نظم و امنیت پارک‌ها و مراکز تفریحی گفت: طرح مبارزه با مواد مخدر به صورت مستمر تداوم داشته و به ویژه در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها اجرا خواهد شد تا معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر جرات حضور در این محل‌ها را نداشته باشند.

فرمانده انتظامی استان به اجرای طرح تامین نظم و امنیت ایام محرم نیز اشاره و خاطر نشان کرد: طرح مبارزه با مواد مخدر بعد از ایام محرم نیز تداوم خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان ترویج مواد مخدر را از اهداف دشمنان بیان و تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم هرگونه اخبار در زمینه توزیع و ترویج مواد مخدر را به پلیس اطلاع دهند

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …