شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

لزوم تجهیز پلیس کهگیلویه و بویراحمد به امکانات مورد نیاز برای مبارزه با مواد مخدر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر مجهز شدن پلیس برای مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

حسین کلانتری در نشست پیش از ظهر امروز شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: رتبه استان در شیوع‌شناسی مواد مخدر ۲۵ است و جزء استان‌های کم خطر در این حوزه هستیم که بیانگر زحمات مسوولان و مردم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آمار مشارکت مردم در خصوص مبارزه با مواد مخدر بالا بوده که مشارکت مردم در این حوزه بیانگر حساسیت آنها است چرا که اعتیاد یک منکر است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، گفت: پلیس استان به لحاظ تجهیزاتی مجهز شود، بیشترین مشکل نیروی انتظامی در تامین خودرو است که در دستور کار قرار گیرد.

اما پیش از سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ضریب شیوع مواد مخدر در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال اشاره کرد و گفت: جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال استان ۴۵۲ هزار نفر است که ضریب شیوع مواد مخدر در میان این افراد ۲.۳ درصد است.

وی بیان کرد: طبق این آمار، جمعیت معتاد استان حدود ۱۰ هزار نفر برآورد شده اما در آمارهای خبری معتادان استان را ۱۲ هزار نفر اعلام کردیم که به ترتیب شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بالاترین میزان مصرف را دارند.

این مسوول به شیوع مصرف مواد مخدر در میان زنان اشاره کرد و گفت: شیوع مصرف مواد مخدر در بین زنان کمتر از ۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از زنان مواد مخدر مصرف کنند.

رضایی با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر گفت: تریاک، هروئین، شیشه، قرص، ماری، حشیش و بنک مواد مخدر مصرفی در استان است که مصرف حشیش کمتر از ۵ درصد است.

وی به تعداد معتادین متجاهر در استان اشاره کرد و افزود: تعداد معتادین متجاهر در استان کمتر از ۲۰ نفر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید استان برای اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر مبلغ ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته که تاکنون این مبلغ تخصیص داده نشده است، ضمن اینکه ۷۰۰ نفر از بهبود یافتگان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …