شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف مواد مخدر و چوب قاچاق در آستانه اشرفیه و رضوانشهر

مأموران نیروی انتظامی آستانه اشرفیه و رضوانشهر، در عملیات های جداگانه ای، مواد مخدر و چوب قاچاق در این شهرستان ها کشف و ضبط کردند.

عیسی روشن قلب فرمانده نیروی انتظامی آستانه اشرفیه از کشف دو کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: کشف این میزان شیشه با تلاش ماموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان  از داخل یک دستگاه خودرو صورت گرفته و دو متهم ۳۱ و ۳۴ ساله در این خصوص دستگیر و پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی یاداور شد: همچنین طی هفته گذشته یک کیلوگرم هروئین با تلاش ماموران نیروی انتظامی این شهرستان کشف و دو متهم ۳۴ و ۳۹ ساله در این خصوص دستگیر شدند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده است.

کشف ۷۲ تن چوب قاچاق در رضوانشهر

فرمانده انتظامی رضوانشهر نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، ۷۲ تن انواع چوب قاچاق جنگلی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ سید جعفر جوانمردی به خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در پنج ماه نخست سال جاری ۱۷۱ فقره سرقت کشف و یکصد سارق دستگیر، ۱۵ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و متهمان آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی با بیان اینکه ماموران انتظامی ۲۳ کیلو و ۷۰۷ گرم انواع موادمخدر نیز طی این مدت کشف کردند، بیان داشت: در این راستا هشت قاچاقچی، ۱۶۰ فروشنده موادمخدر و ۱۸۹ معتاد متجاهر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

سرهنگ جوانمردی ادامه داد: برابر هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مقام قضایی در برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان، ۴۱۶ دستگاه خودرو و ۳۴۹ دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات حادثه‌ساز، آلودگی صوتی، نداشتن مدارک، تغییر وضعیت ارتفاع خودرو و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در راستای ساماندهی و نظارت بر اصناف، در پنج ماه ابتدای سال جاری، یک هزار و ۱۴۹ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت و تاکنون تعداد ۲۴ واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به اصناف با دستور مقام قضایی پلمپ شدند.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و ۸۱۰ کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …