شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۷۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است.

سرهنگ فرامرز شاکری با بیان اینکه این میزان کشفیات  که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد رشد دارد اظهار داشت: در عملیات‌های کشف این مواد یک هزار و ۷۳۰ نفر توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر در استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با مواد مخدر کردستان گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده سطح شهر سنندج یکی از  مصوبات اخیر  کمیته مقابله و مبارزه با مواد مخدر است که  از شامگاه گذشته اجرای آن آغاز شد.

شاکری افزود: در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده با محوریت معتادان متجاهر با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ۱۱ نفر در سنندج دستگیر و تحویل کمپ ترک اعتیاد داده شدند.

نگهداری از معتادان متجاهر تا ۲ سال در مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان نیز در این ارتباط اظهار داشت:  ۲، سه روز آینده هم اقدام به پاکسازی محوطه‌های مراکز آموزشی و مناطق حاشیه‌ای می‌شود.

رحمان حریری با اشاره به اینکه این طرح به طور مستمر از این به بعد اجرا می‌شود، اضافه کرد: معتادان متجاهر دستگیر شده تحویل کمپ تبصره ۲ ماده ۱۶ شدند که امکان نگهداری آنها تا سه ماه و نهایت با حکم قضایی تا ۶ ماه وجود دارد.

وی یادآور شد: اگر مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در مرکز استان ایجاد شود می‌توانیم تا ۲ سال معتادان متجاهر را در این مرکز نگهداری کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: در این مرکز می‌توان آموزش و مهارت‌های فنی هم به این معتادان ارائه کرد تا بعد از ترخیص و پاک شدن بتوانند شغلی و درآمدی برای خود کسب کنند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …