شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۳ هزار قاچاقچی مواد مخدر در خراسان جنوبی دستگیر شدند

پارسافر از کشف ۲۲ تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۳ هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل محاکم قضایی شدند.

«محمود پارسافر»  امروز (۲۷ شهریور) در مراسم اجرای رزمایش زنگ نشاط با هدف تامین نظم و امنیت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و پاکسازی محیط اطراف مدارس استان اظهار کرد: در امتداد رهنمودها و درسی که از مکتب امام حسین علیه السلام فرا گرفته ایم امروز به انجام ماموریتی در جامعه می خواهیم بپردازیم که یکی از نشانه های کید دشمنان است و متاسفانه  ورود موادمخدر و آثار مخرب آن در کشور جرمی سازمان دهی شده و ریشه دار بوده و روز به روز بر عمق آن افزوده می شود.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه قاچاق مواد مخدر از مصادیق جنگ نرم دشمنان بر علیه نظام است، گفت: در جنگ نرم هدف عمده برنامه ریزان عملیات روانی «تغییر فرهنگ ها» است و ما باید هوشیار باشیم که کجا فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و انقلابی ما تحت الشعاع قرار می گیرد.

پارسافر به ترویج و توزیع مواد مخدر در بین جوانان ناآگاه توسط دشمن اشاره و بیان کرد: متاسفانه مدارس و دانشگاه از اهداف سیستم هوشمند سوداگران و توزیع‌کنندگان مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان با شیوه های مختلف تلاش می کنند موادمخدر را انتقال دهند، تصریح کرد: برنامه ریزی برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار پلیس است و سالانه بالغ بر حدود ۱۰۰ تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف و ضبط می شود.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی از کشف ۲۲ تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و  گفت: در این مدت ۳ هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان  دستگیر و تحویل محاکم قضایی شدند.

پارسافر با تاکید بر اینکه رویکرد دوم پلیس اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر است، افزود: ما معتقدیم در فرایند مبارزه با پدیده شوم موادمخدر باید آگاهی جامعه افزایش یابد و در این راستا آموزش همگانی لازم است.

وی از مدیران مدارس و روسای دانشگاه های استان برای مبارزه با پدیده شوم موادمخدر و آگاه سازی دانش آموزان و دانشجویان درخواست همکاری کرد و بیان داشت: باید آشنایی با مواد مخدر و آگاه سازی جوانان از توطئه های دشمنان در بحث آموزش مدارس و دانشگاه ها قرار گیرد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …