شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

خودروهای توقیفی حامل مواد مخدر مصادره شود

استاندار بوشهر گفت: همان‌گونه که سوخت شناورهای حامل کالاهای ممنوعه قطع می‌شود در این راستا خودروهای توقیفی حامل موادمخدر باید مصادره و در اختیار دستگاه‌های کاشف برای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در آگاهی جامعه از مضرات قلیان ضروری است و باید در این راستا رسانه استانی صداوسیما با حضور کارشناسان آسیب‌ها و مضرات مصرف قلیان را به جامعه اطلاع‌رسانی کند.

استفاده قلیان در محافل عمومی ازجمله سواحل بوشهر باید جلوگیری شود

استاندار بوشهر افزود: استفاده قلیان در مکان‌های عمومی سبب بدآموزی می‌شود و فرهنگ‌سازی این مهم باید موردتوجه حوزه اجتماعی، جامعه‌شناسی و فرهنگی قرار بگیرد و باید از استفاده قلیان در محافل عمومی ازجمله سواحل بوشهر جلوگیری شود.

وی  با بیان اینکه استفاده از قلیان دروازه ورود به چرخه اعتیاد موادمخدر است، تصریح کرد: در همین راستا باید مضرات و آثار ناهنجار قلیان به جامعه اطلاع‌رسانی شود تا نوجوانان و جوانان در این چرخه قرار نگیرند.

خودروهای توقیفی حامل مواد مخدر مصادره شود

گراوند بیان کرد: برخورد قاطع نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی با قاچاقچیان موادمخدر سبب شده که آلودگی موادمخدر در نقاط مختلف کشور و حتی در کشورهای اروپایی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر در دریا و خشکی ادامه دارد و همان‌گونه که سوخت شناورهای حامل کالاهای ممنوعه قطع می‌شود در این راستا خودروهای توقیفی حامل موادمخدر باید مصادره و در اختیار دستگاه‌های کاشف برای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت هنرمندان در مبارزه با مواد مخدر

گراوند بیان کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان در عرصه فرهنگ‌سازی در عرصه مبارزه با موادمخدر یک ضرورت است و باید در این حوزه از فضای‌ مجازی و توانمندی هنرمندان استفاده کرد.

همکاری برای بازگشایی مدارس

استاندار بوشهر به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی پرداخت و اظهار داشت: همکاری برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و فراهم شدن فضای نشاط برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه تعلیم و تربیت امری مهم و ضروری است.

گراوند بیان کرد: طرح یاری‌گران زندگی در استان بوشهر اجرا می‌شود و این طرح که در سطح ملی تدوین‌ شده باید متناسب با شرایط استان‌ها بومی‌سازی شود.

نظارت بر دکه‌ها و اماکن فروشگاهی

استاندار بوشهر گفت: بر دکه‌ها و اماکن فروشگاهی در مسیر تردد دانش‌آموزان و دانشجویان در جلوگیری از فروش قرص‌های روان‌گردان نظارت شود.

گراوند خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی باید از بلایا و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه‌داشته شوند، چراکه سوداگران مرگ زمینه اعتیاد آنان به موادمخدر و قرص‌های روان‌گردان فراهم می‌کنند، از این نظر باید اماکن در مسیر دانش‌آموزان و دانشجویان برای پیشگیری از آسیب‌ها کنترل و نظارت شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …