شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

خروجی مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پلدختر باید مشهود باشد

فرماندار پلدختر گفت: خروجی مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد در جامعه باید موثر و مشهود باشد.

علی سیف در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر به ۲صورت انجام می شود، یکی برخورد مستقیم که به عهده دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و دیگری فرهنگ سازی که باید براساس برنامه و به صورت جدی به آن پرداخته شود.

وی ورزش را ضرورتی برای جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر دانست و افزود: متاسفانه اوقات فراغت که موضوع مهم و موثری در جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است تنها در فصل تابستان به آن پرداخته شده و بعد از آن رها می شود.

 سرپرست فرمانداری پلدختر بیان کرد: ورزش و جوانان در سال های گذشته به تشخیص مشاوران، کارشناسان و صاحب نظران به یک حوزه و اداره مجزا تبدیل شدند که یک نفر باید در رابطه با هر ۲ نهاد تصمیم بگیرد که این تصمیمات باید قابلیت اجرایی و انتزاعی داشته باشد.

 وی اضافه کرد: ورزش و مبارزه با اعتیاد با هم ارتباط مستقیم دارند و هر اندازه در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری شود به طور قطع در حوزه اعتیاد از هزینه‌ها کاسته خواهد شد و نتیجه آن را می‌بینیم.

سیف ادامه داد: بخش زیادی از زیرساخت های ورزشی در سطح شهرستان پلدختر در جریان سیل دچار آسیب جدی شد و از بین رفت که جبران آن نیاز به پیگیری دارد.

 وی افزود: استخر شنای پلدختر در جریان وقوع سیل دچار آسیب و خسارت جدی شد و نیازبه آب دارد که باید تأمین اعتبار شود، زمین‌های ورزشی شهرهای پلدختر ومعمولان و برخی زیرساخت‌های ورزشی دیگر نیز از بین رفته و همچنان با مشکل مواجه هستند.

سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: زمین چمن و دیواره ورزشگاه شهید سرمالیان پلدختر و محوطه سازی آن در جریان سیل تخریب شده و بازسازی نشده که باید این کمبودها با پیگیری‌های لازم تامین اعتبار شود.

 وی افزود: اعتبارات خوبی به حوزه ورزش شهرستان اختصاص داده شد اما نیاز است برای رفع کمبودها این اعتبارات ادامه پیدا کند.

سیف یادآور شد: قسمتی از اعتبارات ملی در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد و بخش کمی از اعتبارات استانی است که تامین آن به تلاش و پیگیری مدیران دستگاه‌ها بستگی دارد تا بتوان تا قبل از شروع بارندگی های جدید مشکلات را حل کرد.

 سرپرست فرمانداری پلدختر بر افزایش نظارت بر کمپ ها تاکید کرد و گفت: تعیین تکلیف ساختمان قدیمی بهزیستی که به مکانی برای جولان معتادان تبدیل شده باید پیگیری و گزارش در این رابطه به فرمانداری ارسال شود.

 وی افزود: با توجه به اینکه بخش عظیمی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق، دعوای خانوادگی، فرار دختران و پسران از خانه و بیشتر سرقت ها ناشی از اعتیاد و مواد مخدر است که نباید نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر بی تفاوت بود.

 سرپرست فرمانداری پلدختر با انتقاد شدید از عدم حضور مدیران در جلسات گفت: مدیران دستگاه ها با توجه به مقررات باید در جلسات حضور پیدا کنند که چنانچه در جلسه‌های آینده به شخصه نتوانند حضور داشته باشند باید نماینده خود را به صورت کتبی معرفی کنند.

 وی افزود: روسای چهارکمیته در شهرستان باید هر دو هفته یکبار گزارشات خود را به دبیرخانه ارسال و اقدامات انجام شده در جلسه بررسی شود.

سیف یادآور شد: خیلی از ادارات به دنبال گزارش های روتین هستند در صورتی که باید مصوبات کاربردی که قابلیت اجرا دارند احصا و اقدامات در سطح شهرستان صورت گیرد تا با پیگیری استانی بتوان آن را اجرایی کرد که در غیر این صورت تنها صرف وقت و هزینه است و نتیجه ندارد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …