شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

دستگاه های اجرایی برنامه هدفمند برای پیشگیری ازاعتیاد داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: باید دستگاه ها هدفمند، با برنامه و دلسوزانه برای پیشگیری و کاهش مواد مخدر در استان تلاش کنند چراکه نبود برنامه مشخص دستاورد خاصی نخواهد داشت.

 حجت الاسلام احمد رضایی ظهر پنج شنبه در کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: در سخنان پیامبر(ص) به امام علی (ع) در سفر به یمن آمده است« اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برایت بهتر است از آنچه خورشید به آن تابیده است».

وی با بیان اینکه این حدیث اهمیت موضوع هدایت و تربیت را نشان می دهد، بیان کرد: از این منظر آموزش و پروش که به وسیله آن بالاترین سرمایه افراد تربیت می شود، جایگاه و نقش موثری در جامعه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر نیازمند آگاه سازی کودکان در مدارس است،   افزود: باید همه دستگاه ها هدفمند، با برنامه و دلسوزانه برای پیشگیری و کاهش مواد مخدر در استان تلاش کنند چراکه با نداشتن برنامه مشخص دستاورد خاصی نخواهیم داشت.

رضایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای درمان دانش آموزان معتاد، بیان داشت: نباید تنها به درمان این افراد اکتفا کنیم بلکه باید این مسئله را ریشه ای و از درون خانواده حل کنیم.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک شخص در خانواده تمام افراد خانواده و حتی یک محله و فامیل را تهدید می کند، افزود: از این رو نجات یک فرد سبب پیشگیری از بسیاری از آسیب ها می شود.

خانواده ها نسبت به آسیب های اجتماعی حساس شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه مراقبت باید در خانواده شکل بگیرد، اظهار کرد: بسیاری از آسیب ها در درون خانواده شکل می گیرد.

محمدعلی واقعی با انتقاد از اینکه خانواده ها نگاه کافی به فرزندان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ندارند، بیان کرد: معضلات موجود در جوانان و نوجوانان کم کاری خانواده ها را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد خانواده ها دچار طلاق عاطفی هستند که نتایج آن در جامعه دیده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: اگر می خواهیم پیشگیری کنیم باید کار را از پیش دبستانی ها و مهدکودک ها آغاز کنیم و خانواده ها را در این زمینه حساس کنیم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …