شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

پیشگری اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر از وظایف اصلی است

مدیرکل آموزش معاونت اجتماعی ناجا گفت: نیروی انتظامی پیشگیری اجتماعی را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود دنبال می‌کند.

سرهنگ احمد کاهه، مدیرکل آموزش معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به ضرورت بررسی و اصلاح قوانین کشور، گفت: ما امروز در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سطح دنیا در قله مبارزه قرار داریم.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: این سیاست‌ها باعث می شوند تا به صورت تک بعدی حوزه مبارزه با مواد مخدر را ارزیابی نکنیم.

احمد کاهه با اشاره به بند چهارم سیاست‌های کلان مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: در این بند گفته می‌شود که انجام اقدامات پیشگیرانه باید به عنوان یک فرصت در حوزه اعتیاد مورد استفاده قرار بگیرند.

وی افزود: یک معتاد تا قبل از شروع درمان یک مجرم است، در حالی که با قرارگیری در روند درمان به یک بیمار تبدیل می‌شود.

مدیرکل آموزش معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به این که ستاد مبارزه با مواد مخدر توسط رییس جمهور اداره می‌شود، اظهار داشت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلان مبارزه با مواد مخدر مجموعه ناجا برای این حوزه یک پلیس تخصصی تاسیس کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ناجا تحت فعالیت یک اداره کل مستقل به نام آموزش‌های همگانی در حوزه پیشگیری‌های اجتماعی کار می‌کند.

احمد کاهه با بیان این که پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از پلیس‌های اصلی و تخصصی ناجا است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی پیشگیری اجتماعی را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود دنبال می‌کند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …