چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از ۱۵ کیلوگرم تریاک در استان مرکزی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری ۱۲ توزیع‌کننده مواد مخدر و کشف ۱۵ کیلو و ۷۲۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات‌های روز گذشته پلیس در سه شهرستان استان خبر داد.

احمدرضا چگنی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به عملیات‌های مختلف پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در یکی از این عملیات‌ها، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از شهرستان استان در روند تحقیقاتی جامع یک توزیع‌کننده مواد مخدر را که در چندین استان کشور فعالیت می‌کرد، تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار دادند و زمانی که این فرد قصد داشت با یک دستگاه خودروی سواری، مقادیری مواد مخدر را از استانی مرزی بارگیری و از محورهای مواصلاتی استان عبور دهد، در عملیاتی برنامه‌ریزی شده، دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی این فرد، مقدار ۴ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش که به شیوه ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: در همین روز، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز با انجام طرحی هدفمند، ۱۰ توزیع‌کننده مواد مخدر را در مناطق حاشیه‌ای شهرستان، شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات مقدار ۸۰۸گرم ماده مخدر تریاک کشف شد.

چگنی یاد آور شد: مأموران ایست و بازرسی شهرستان ساوه نیز در هنگام کنترل خودروهای عبوری در سطح محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: مأموران در بازرسی از خودروی موردنظر موفق به کشف ۱۰ کیلو و ۲۱ گرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

این مقام انتظامی در استان مرکزی با اشاره به دستگیری ۱۲متهم در عملیات‌های مذکور افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …