چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف مواد مخدر ۵۸ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان با بیان اینکه ۹۶۹ متخلف به دلیل ارتکاب جرائم گوناگون در نیم‌سال نخست امسال در این شهرستان دستگیر شدند، گفت: کشف مواد مخدر امسال در دامغان ۵۸ درصد افزایش یافت.

سرهنگ سیدرضا علوی بعدزظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته نیروی انتظامی در سالن جلسات فرماندهی انتظامی شهرستان دامغان، اظهار کرد: ۹ هزار و ۷۸۱ نفر از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به یگان‌های انتظامی این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد، سه هزار و ۶۰۰ پرونده به دلیل رخداد جرم‌های مختلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال با هدف صلح و سازش و کاهش پرونده‌های ورودی، تعداد ۹۹۱ مورد مشاوره در کلانتری‌ها ارائه و به سازش منجر شد.

علوی به تعداد تماس‌های مردم با سامانه ۱۱۰ اشاره کرد و افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۱۲ هزار و ۱۸۵ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج درصد افزایش یافت.

وی به قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: قاچاق یکی از مواردی است که نیروی انتظامی به‌صورت جدی با آن مقابله می‌کند که در همین زمینه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، پنج هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق در شهرستان دامغان کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان به سامانه ۱۹۷ و میزان مشارکت‌های مردمی اشاره و تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری، در تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۷ به‌منظور ارائه پیشنهاد و شکایت‌های احتمالی، با افزایش هشت درصدی درخواست، افزایش ۲۰ درصدی تقدیر از ناجا و کاهش ۲۰ درصدی شکایت مواجه بودیم.

علوی بیان کرد: به‌منظور گسترش امنیت اخلاقی و جلوگیری از بدحجابی در شهر، طرح ناظر در دامغان اجرا شد که در این طرح، ابتدا با تذکر و در صورت اصرار بر تخلف، با توقیف خودرو و ارجاع به مقام قضایی با متخلف برخورد می‌شود.

وی به مبارزه با مواد مخدر اشاره و اضافه کرد: به همت نیروهای انتظامی شهرستان دامغان با کشف ۴۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۶ ماه نخست امسال، کشف مواد مخدر امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان افزود: افزایش ۶۰ درصدی کشف سرقت، دستگیری ۱۷۷ نفر از اتباع خارجی غیرمجاز و توقیف ۳۹۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف و مزاحم، از ابتدای سال جاری تاکنون از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در این شهرستان است.

علوی به میزان تصادف‌های درون‌شهری اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۶۲ نفر در تصادف‌های درون‌شهری مجروح شدند و دو نفر فوت کردند که آمار فوتی نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده و تعداد مجروحان هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس با هوشیاری و دقت با هدف برقراری نظم و امنیت با مجرمان برخورد می‌کنند و با توجه به دستور فرماندهی انتظامی استان سمنان، با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن آرامش مردم را داشته باشند، با شدیدترین مجازات‌ها برخورد می‌شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …