چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

۳۰۰ میلیون دلار هزینه مبارزه با مواد مخدر

در راه مبارزه با موادمخدر در ایران تاکنون بیش از ۳ هزار نفر شهید و دوازده هزار نفر جانباز شده اند

دادستان کل کشورمان گفت: سالیانه بیش از سیصد میلیون دلار برای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در ایران هزینه می‌شود.
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری که برای شرکت در هفدهمین دوره اجلاس دادستان‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های به شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرده است، عصر امروز در سخنرانی خود در این اجلاس به گزارشی از وضعیت مبارزه با مواد مخدر در ایران پرداخت.
دادستان کل کشورمان در سخنان خود با اشاره به همسایگی ایران و افغانستان که این کشور تبدیل به قطب تولید موادمخدر پس از حضور نیرو‌های نظامی و ائتلاف شده است گفت: میزان تولید و توزیع مواد مخدر پیش از حضور نیرو‌های ناتو و ائتلاف در افغانستان دویست تن بود که پس از حضور آنان براساس آمار دفتر جرم و موادمخدر سازمان ملل متحد به ۱۰ هزار تن یعنی پنجاه برابر رسیده است که در حال حاضر به تولید مواد مخدر صنعتی مبادرت می‌ورزند.
منتظری گفت: ما تاکنون سه هزار و هشتصد و چهارده شهید و دوازده هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر در ایران را متحمل شده ایم و سالانه بیش از سیصد میلیون دلار برای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در ایران هزینه می‌شود.
دادستان کل کشور، برای مبارزه با گستردگی شبکه تولید و توزیع مواد مخدر، لازمه یک مبارزه همگانی از سوی کشور‌ها را اعلام کرد و افزود: در این خصوص اهتمام و همکاری همه کشور‌ها برای جلوگیری از این بلای خانمانسوز ضروری است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …