چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف ۱۰۶ تن مواد مخدر در کرمان طی یک سال گذشته

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی یک‌ سال گذشته بیش از ۱۰۶ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف شده است.

سردار عبدالرضا ناظری امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: ارتباط و اعتماد متقابل بین پلیس و مردم وظیفه مهم اصحاب رسانه است که در استان کرمان رسانه‌ها به خوبی این نقش را ایفا کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: هر قدر  پلیس در ذهن مردم قدرتمندتر، چابک‌تر و هوشمندتر ارزیابی شود به همین میزان احساس امنیت اجتماعی مردم ارتقاء پیدا می‌کند و این با هنر تدبیر و کلام نافذ و قلم روان اصحاب رسانه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی گام دوم انقلاب اسلامی را در هفته نیروی انتظامی نصب‌العین قرار می‌دهد، افزود: امروز یکی از شعارها و برنامه‌های اصلی ناجا پیاده‌سازی و دنبال کردن پلیس هوشمند، مقتدر و امین مردم در کشور  است و شعار نیروی انتظامی در سال جاری هم همین است.

ناظری عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند باید پلیس مردمی و جامعه محور به وجود آید تا با ایجاد انگیره و دخالت مردم در امنیت کشور زمینه و بستر همراهی افکار عمومی با انجام وظایف ناجا و تعامل بین پلیس و مردم در جهت ارتقاء امنیت عمومی فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: مشارکت عمومی مردم و تشکیل پلیس جامعه محور موجب افزایش نظم و انسجام اجتماعی و افزایش اجتماعی و پلیس خواهد شد.

وی تاکید کرد: در راستای هوشمندسازی پلیس که در دستور کار ناجا قرار دارد امروز ارتباط پلیس‌های تخصصی با بخش‌های صنعتی، مراکز علمی و پژوهشی دانشگاهی به خوبی برقرار شده و حمایت نخبگان و مخترعان داخلی در زمینه تجهیزات بروز پلیس مهیا شده است.

ناظری با بیان اینکه امروز پلیس به دنبال ایجاد مردم‌نهاد و مردم‌پایه است، تصریح کرد: پلیس راهور با استفاده از پهپاد و تجهیزاتی که وجود دارد در محورها بر عملکرد رانندگان بین جاده‌ای نظارت می‌کند و امکان ثبت تخلف خودرو در حال حرکت توسط دوربین‌هایی که در پهپادها قرار دارند وجود دارد و در همان جا اعمال قانون می‌شوند.

وی بیان کرد: استان کرمان نقش مهم و  تاثیرگذاری در امنیت ملی دارد و خط مقدم بسیاری از ناهنجاری‌ها، اشرار و قاچاقچیان مسلح است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تشریح اهداف برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان کرمان افزود: تجلیل از خدمتگذاران مردم در نیروی انتظامی، تبیین و تشریح رویکرد جامعه محوری، تقویت روحیه و التزام عملی به قانون، قانونمندی و فرهنگ خودکنترلی مردم، نمایش اقتدار، توانمندی و روزآمدی ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به خانواده شهدا و ایثارگران استان، معرفی ابعاد مسئولیت، خدمات و فعالیت‌های پلیس به مردم و …. از جمله این اهداف است.

ناظری با اشاره به اینکه ۱۵۰ برنامه در ۳۳ محور در هفته نیروی انتظامی اجرا می‌شود، عنوان کرد: از جمله این برنامه‌ها غبارروبی گلزار شهداء، برگزاری صبحگاه مشترک، بازدید دانشجویان  و دانش‌آموزان از مرکز مانیتورینگ پلیس، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، همیاران پلیس و راهوران محله، برگزاری صبحگاه مشترک، همایش پلیس و اصناف و …است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد مواد مخدر کشور از استان کرمان عبور می‌کند، گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه سال جاری بیش از ۱۰۶ تن مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف و در این زمینه ۲ هزار و ۸۱۳ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته، ۸۳۲ میلیارد ریال ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در استان بوده است که توسط نیروی انتظامی در سطح استان کشف شده و ۳۰ درصد ازلحاظ ارزش، افزایش داشته‌اند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …