چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف ۳۸۹ کیلوگرم موادمخدر در تویسرکان

فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان از کشف ۳۸۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: تصادفات جرحی درون شهری در تویسرکان ۱۶ درصد کاهش داشت.

سرهنگ محمد معصومی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شعار هفته ناجا «پلیس هوشمند و مقتدر» نامگذاری شده است اظهار کرد: کارکنان نیروی انتظامی تویسرکان در آغاز هفته ناجا یعنی ۱۱ مهرماه با امام جمعه شهرستان دیدار خواهند کرد.

 وی غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و صبحگاه مشترک را برخی از برنامه‌های هفته ناجا در تویسرکان اعلام کرد و گفت: پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته ناجا از میدان شهید فرشید به طرف آرامگاه حبقوق‌نبی(ع) انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان در خصوص عملکرد یک ساله این نهاد در شهرستان با اشاره به کشف ۳۸۹ کیلو گرم انواع مواد مخدر و انهدام دو باند تهیه و توزیع  موادمخدر افزود: ۱۴۱ نفر از قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر در تویسرکان دستگیر شدند.

وی افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر را از شاخصه‌های مثبت این نهاد دانست و ادامه داد: ما در کشف، سرقت و پیشگیری از جرائم در طول یک سال گذشته با افزایش ۲۷ درصدی دستگیری سارقان مواجه هستیم.

معصومی با اشاره به دستگیری ۴۲۷ نفر سارق و کاهش هفت درصدی انواع سرقت‌ها در سطح شهرستان تاکید کرد: خوشبختانه هیچگونه سرقت از نوع سرقت‌های عنف، خشن و… در سطح شهرستان نداشتیم.

وی به اجرای یک‌هزار و ۳۵ مورد طرح‌ امنیت اجتماعی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده و طرح‌های امنیت اجتماعی در تویسرکان افزایش ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

معصومی از کاهش چشمگیر تصادفات فوتی در شهرستان با توجه به تلاش‌های انجام شده خبر داد و گفت: تصادفات جرحی درون‌شهری در تویسرکان طی یک سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته، که این مهم با انجام آموزش‌های همگانی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بین اقشار مختلف جامعه رخ داده است.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۱۳۴ قاچاقچی در تویسرکان از مهرماه سال گذشته تاکنون گفت: با کنترل‌های جدی همکاران ناجا در زمینه‌های کشف مواد خوراکی، احشام زنده، لوازم خودرو، دارو، لوازم صوتی، سیگار… با افزایش چشمگیر کالای قاچاق مواجه‌ایم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …