شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کمپ ترک اعتیاد در بوکان احداث می‌شود

رییس اداره بهزیستی بوکان گفت: مرکز کمپ ترک اعتیاد این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خالد احمدنژاد افزود: این کمپ در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۶۰۰ متر مربع هم اکنون در حال احداث و از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است.

وی با بیان اینکه این مرکز توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، اظهار داشت: تاکنون برای احداث این کمپ ۲ میلیارد ریال هزینه شده که مراحل سفت‌کاری آن به اتمام رسیده و در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز که براساس تمامی ضوابط و مشخصات اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی در حال ساخت است و ظرفیت نگهداری شبانه‌روزی ۶۰ نفر را خواهد داشت، اضافه کرد: این کمپ دارای امکانات رفاهی نظیر خوابگاه،  سالن غذاخوری، سالن بهبودی، قرنطینه، سالن ملاقات،  بخش اداری و سالن نگهداری افراد ۱۸ تا ۲۵ است.

«احمدنژاد» ادامه داد: این شهرستان دارای ۲ کمپ ترک اعتیاد بود که از سال گذشته تعطیل شده و افراد معتاد این شهرستان به دیگر شهرستان‌های همجوار اعزام می‌شوند.

رییس اداره بهزیستی بوکان گفت: برای ۱۱ نفر از مجموع افرادی که تاکنون اعتیاد خود را ترک کرده و انجام آزمایشات لازم پاکی آنها را تایید کرده است، پرونده تشکیل و وام خوداشتغالی به آنها پرداخت شده‌است.

در دی سال گذشته یکی از کمپ‌های این شهرستان توسط کمیسیون ماده ۲۶ اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی و به دلیل مناسب نبودن مکان و نداشتن شرایط لازم تعطیل شد.
مرکز ترک اعتیاد دیگر نیز که توسط یک موسسه خیریه اداره می‌شد به دلیل درخواست هیات موسس این مرکز تعطیل شد.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …